Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snöbollsmetoden?

Mår inte bra just nu. Det är så fruktansvärt tufft ekonomiskt och det tär på krafterna. Är så jävla less på att vara arbetssökande. Tyvärr kan jag inte söka vilka jobb som helst då jag haft utmattningssyndrom och fortfarande är stresskänslig. Kämpar så oerhört mycket och har gjort hela livet.

Många brutala och skoningslösa trauman och jag har komplex ptsd.

Söker så många jobb men det är sjukt många sökande per tjänst.

Vill bara ha ett jobb nu så jag slipper oroa mig för att kunna betala hyra, el, mat etc.

Trots allt jag gått igenom och blivit utsatt för så har aldrig att ta livet av mig varit ett alternativ och kommer aldrig någonsin vara. Jag önskar bara lite medvind i livet och inte konstanta motgångar.

Vet inte vad jag vill med mitt inlägg mer än att bara få skriva av mig.
Kära du, så tufft du har det! Men tappa inte hoppet. Det måste vända nån gång! Söker du deltid? Kanske lättare att få in en fot nånstans via bemanningsföretag? Vet inte vilken ort du bor på men kolla olika bemanningsföretag?
Annars kanske hemtjänsten nån liten deltid om du skulle klara av det?
Café jobb?

Kära du, så tufft du har det! Men tappa inte hoppet. Det måste vända nån gång! Söker du deltid? Kanske lättare att få in en fot nånstans via bemanningsföretag? Vet inte vilken ort du bor på men kolla olika bemanningsföretag?
Café jobb?

Jag söker jobb inom butik, personlig assistent, lager (om det inte behövs truckkort) m.m.

Jag arbetade 18 år i butik och den stressen klarar jag utan problem. Men skulle inte klara att jobba exempelvis på McDonalds, lokalvård där det går på tid etc. Fixar inte det tyvärr.

Får nyttja både anställningsstöd och lönebidrag pga min psykisk ohälsa och komplexa ptsd.

Har jättebra referenser från tidigare anställningar.

Café jobb?

Jag söker jobb inom butik, personlig assistent, lager (om det inte behövs truckkort) m.m.

Jag arbetade 18 år i butik och den stressen klarar jag utan problem. Men skulle inte klara att jobba exempelvis på McDonalds, lokalvård där det går på tid etc. Fixar inte det tyvärr.

Får nyttja både anställningsstöd och lönebidrag pga min psykisk ohälsa och komplexa ptsd.

Har jättebra referenser från tidigare anställningar.
Om du vågar så släng ut en ansökan i din lokala FB grupp om jobb. Sen skriver du att referenser skickas via Pm. Man ska inte underskatta FB när det kommer till jobb. Jag fick ett cafejobb via Facebook när jag sökte extrajobb. Personlig assistent sökes det hela tiden vad jag ser, även lager. Men så klart beror det på var man bor.

Jag var arbetslös över 7 år, av dessa hemlös nästan 2 år. Inlagd på psyket 2 ggr. Sen fick jag jobb med anställningsstöd. Bytt jobb och flyttat några gånger. Nu 8 år senare tjänar jag över 650000kr. Med lite tur och jäklar anamma så går det.

Jag var arbetslös över 7 år, av dessa hemlös nästan 2 år. Inlagd på psyket 2 ggr. Sen fick jag jobb med anställningsstöd. Bytt jobb och flyttat några gånger. Nu 8 år senare tjänar jag över 650000kr. Med lite tur och jäklar anamma så går det.

En sådan lön har jag aldrig någonsin varit i närheten av när jag jobbat heltid. Jäklar anamma har jag massor av då jag på egen hand tagit mig igenom fruktansvärda och brutala trauman som barn och vuxen. Allas resa är olika och man får utgå efter sig själv, sina förutsättningar osv.

Bra att det går så bra för dig men som sagt vi är alla olika. Tur är inget jag har. Jag har alltid fått kämpa och åter kämpa, inget har någonsin varit lätt.

Tycker alltid att sådant inlägg när någon skriver hur dåligt man mår psykiskt och så skriver någon hur bra det numera går för en själv som också haft det tufft ger en dålig smak i munnen. För det hjälper inte mig. Ditt inlägg låter nedlåtande..

För du har ingen aning om vad jag gått igenom och blivit utsatt för.

Jag är envis och ger aldrig upp. Men jag har min fulla rätt att ha dagar där jag är ledsen och mår dåligt, och sen tar jag nya tag.

Senast ändrad:
En sådan lön har jag aldrig någonsin varit i närheten av när jag jobbat heltid. Jäklar anamma har jag massor av då jag på egen hand tagit mig igenom fruktansvärda och brutala trauman som barn och vuxen. Allas resa är olika och man får utgå efter sig själv, sina förutsättningar osv.

Bra att det går så bra för dig men som sagt vi är alla olika. Tur är inget jag har. Jag har alltid fått kämpa och åter kämpa, inget har någonsin varit lätt.

Tycker alltid att sådant inlägg när någon skriver hur dåligt man mår psykiskt och så skriver någon hur bra det numera går för en själv som också haft det tufft ger en dålig smak i munnen. För det hjälper inte mig. Ditt inlägg låter nedlåtande..

För du har ingen aning om vad jag gått igenom och blivit utsatt för.

Jag är envis och ger aldrig upp. Men jag har min fulla rätt att ha dagar där jag är ledsen och mår dåligt, och sen tar jag nya tag.
Håller med att vi alla är olika och gör olika resor igenom livet.
Jag tolkade TomToms inlägg enbart positivt och i syfte att ge dig hopp, att har det löst sig för honom så löser det sig förhoppningsvis för dig med förr eller senare <3
Att du har jäkla anamma är det ingen tvekan om!
Jag tror tyvärr att en del i det vi kallar "tur" är var man bor, större stad eller liten by, kontakt med myndigheter och vilken hjälp man får, vilka andra man har i sin närhet man kan lita på etc etc.
Det är absolut inte lätt att få jobb. Det är inte lätt ö h att få hjälp när man hamnar lite utanför samhället. Jag vet det av egen erfarenhet som har kämpat för en nära anhörig tills jag helt enkelt blev helt utbränt.
Skickar styrkekram till dig Athena, ge inte upp. Självklart får man ha dåliga dagar. Men glöm inte att det alltid kommer en dag som är bättre <3

After reading all the informative comments in this post, I have decided to use the "Identify" method. I now identify as a debt free person. That's what I'm gonna tell the banks and KFM from now on.

Den 1 oktober blev jag av med anmärkningen på misslyckad utmätningsförsöket. Men inget hände med mitt kreditbetyg. I december kommer jag få en betalningsanmärkning.
Försäkringskassan ringde i veckan och sa att dom den 1 december kommer lämna över min senaste skuld (från 2022) hos dom till kronofogden då den inte ingår i avbetalningsplanen.

Kan inte som det är nu, inte göra något så länge jag inte har ett arbete. Förra året uppgav jag för hög inkomst till försäkringskassan då en anställning inte blev av. Väntar bara på att skatteverket ska bli klar med min deklaration så kommer jag få minst 11000 kr från försäkringskassan pga för lite bostadsbidrag 2023 och givetvis kommer det inte betalas ut av FK utan kommer gå till skulderna hos dom. Bra! Tyvärr tror jag att det kommer gå till den gamla skulden och inte den som uppkom 2022. För det hade varit så bra om dom minst 11000 kr gick till den nya skulden.

Inte kul och åka på ännu en betalningsanmärkning som jag ska ha i 3 år när jag annars om 1 1/2 år är av med alla betalningsanmärkningar.

Ja det rimliga är väl att dom kvittar in de pengarna på det som är äldst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp