Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snöbollsmetoden

Ja de har vart tufft! Men som du säger, skam den som ger sig. Jag började jämka och de gjorde mycket. Samt att jag börjat jobba nu efter 16 månader hemma som gravid och föräldrarledig. :) Vi har fått ihop ett bra sparande och köpte oss faktiskt varsin elcykel i förra veckan. En lastcykel där barnen kan sitta i lådan och en vanlig till mig, 54.000kr. De sved när man hämtade cyklarna och betalade, men när vi cyklade hem från butiken så kände jag bara ”tänk att vi har kunnat göra de här”. Vi har cyklat varje dag sen dess och barnen tokälskar det! <3
Helt klart värt! Nu har ni frihet att lätt kunna ta er till många platser. Och visst är det så... nöjda och glada barn... nöjda och glada föräldrar!

Helt klart värt! Nu har ni frihet att lätt kunna ta er till många platser. Och visst är det så... nöjda och glada barn... nöjda och glada föräldrar!
Så är de verkligen! Vi har tex 3 km ner till Willys, istället för att ta bilen 5 min så cyklar vi som tar 8 minuter. Helt underbart :faceheart:

Så är de verkligen! Vi har tex 3 km ner till Willys, istället för att ta bilen 5 min så cyklar vi som tar 8 minuter. Helt underbart :faceheart:
Och spara bensinpengar så snart har cyklarna betalat sig :)

Lavinmetoden är den mest effektiva rent ekonomiskt, men få har tillräckligt motivation att fortsätta med den fullt ut, det är därför snöbollsmetoden anses vara bättre.

Lavinmetoden är den mest effektiva rent ekonomiskt, men få har tillräckligt motivation att fortsätta med den fullt ut, det är därför snöbollsmetoden anses vara bättre.
Ekonomiskt ja men jag skulle ändå säga att det handlar om prioriteringar mer än om motivation.

Det är ju dom små belöningarna man får genom att släcka skuld efter skuld som gör en motiverad att fortsätta. Jag har kört snöbollsmetoden och gillar den skarpt.

Ekonomiskt ja men jag skulle ändå säga att det handlar om prioriteringar mer än om motivation.
All forskning pekar på att motivation är en viktig faktor för att nå framgång med att bli av med sina skulder.

Det är ju dom små belöningarna man får genom att släcka skuld efter skuld som gör en motiverad att fortsätta. Jag har kört snöbollsmetoden och gillar den skarpt.
Var det inte "bara" prioriteringar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp