Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snöbollsmetoden

Tips är att lyssna på hans bok gratis på YouTube "The Total Money makeover"

Väldigt amerikanskt och det mest värdefulla är snö bolls metoden. Tycker att mycket är mest snack men håller med honom i att fokusera på de minsta skulderna först och inte lånen med högst ränta. Körde på detta för något år sedan och det var väldigt motiverande tills jag ballade ut och byggde på lånen kraftigt :)

Tips är att lyssna på hans bok gratis på YouTube "The Total Money makeover"

Väldigt amerikanskt och det mest värdefulla är snö bolls metoden. Tycker att mycket är mest snack men håller med honom i att fokusera på de minsta skulderna först och inte lånen med högst ränta. Körde på detta för något år sedan och det var väldigt motiverande tills jag ballade ut och byggde på lånen kraftigt :)
Visst det är väldigt amerikanskt men det finns många godbitar.
Hur kom det sig att du började låna igen?

Kul att du också gillar honom, man behöver inte köpa allt han säger, jag ta till mig hans visdom och anpassar den till min situation. Men tycker att han är enormt motiverande!

Jag kör också på de minsta, dock kör jag tre i taget just nu. Det är väldigt tillfredsställande när lån och krediter försvinner. Var lite skeptisk till snöbollsmetoden fr början men nu har jag anammat den och tycker den är väldigt kraftfull när man vill bli av med skulder.
Funkar det så att man släcker skulder som är minst till beloppet?

Funkar det så att man släcker skulder som är minst till beloppet?
Ja det är tanken
Säg att du har 20 olika skulder och tre av de minsta är på 1700kr, 1300kr och 900kr. För de tre betalar du varje månad 500kr, 400kr och 250kr.
När du är klar med 900kr skulden så har du 250kr över per månad som du lägger på skulden på 1300 kr (400+250kr=650kr) När den skulden är betald tar du den på 1700 och betalar 650kr + 500kr
Det är det som är snöbollen

Ska man följa metoden ordagrant så koncentrerar man sig på den minsta skulden och på alla andra betalar man bara minimum och lägger kraften på den minsta och använder betalfria månader etc och lägger in det på den minsta skulden.

Vi körde på snöbollsmetoden innan vi fick samlingslån. Den andra metod ni pratade om som handlar om att man tar de med högst ränta kallas för lavinmetoden :)

Tycker personligen att snöbollsmetoden är bäst och de var sån befrielse att stryka en efter en hela tiden.
Hur är ekonomin idag @Anam ?

Hur är ekonomin idag @Anam ?
Tack som frågar! <3 Mycket bra! :) fick samlingslån av Coop, har ca 280.000kr kvar. Inga krediter, inga smålån eller avbetalningar. :faceheart:
Jobbar bort förfrågningar och missbrukade krediter. 256 dagar kvar så är alla borta :folded:
Betyget ligger på 6,1 % just nu! :)

Tack som frågar! <3 Mycket bra! :) fick samlingslån av Coop, har ca 280.000kr kvar. Inga krediter, inga smålån eller avbetalningar. :faceheart:
Jobbar bort förfrågningar och missbrukade krediter. 256 dagar kvar så är alla borta :folded:
Betyget ligger på 6,1 % just nu! :)
Fantastiskt, minns när du hade det kämpigt. Snyggt jobbat! Mitt betyg har legat på 6,6 i evigheter. Men skam den som ger sig! Det ska ner!

Fantastiskt, minns när du hade det kämpigt. Snyggt jobbat! Mitt betyg har legat på 6,6 i evigheter. Men skam den som ger sig! Det ska ner!
Ja de har vart tufft! Men som du säger, skam den som ger sig. Jag började jämka och de gjorde mycket. Samt att jag börjat jobba nu efter 16 månader hemma som gravid och föräldrarledig. :) Vi har fått ihop ett bra sparande och köpte oss faktiskt varsin elcykel i förra veckan. En lastcykel där barnen kan sitta i lådan och en vanlig till mig, 54.000kr. De sved när man hämtade cyklarna och betalade, men när vi cyklade hem från butiken så kände jag bara ”tänk att vi har kunnat göra de här”. Vi har cyklat varje dag sen dess och barnen tokälskar det! <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp