- Meddelanden
- 129
- Mottagna reaktioner
- 123
- Poäng
- 297
halloj!
Om du har Facebook så rekommenderar jag att sälja i gruppen ”lyxloppis”![]()
Hej!
Intressant..Jag har ansökt om att gå med nu
Tackar för tipset!halloj!
Om du har Facebook så rekommenderar jag att sälja i gruppen ”lyxloppis”![]()
Tackar för tipset!

Har börjat räkna ut allting i månaden nu. (lever ensam utan barn)
Från lön till lön Mars - April så gjorde jag av med 3102kr på bensin/mat/hygien.
Sedan 1128kr på övriga "nöjen". Som köp på Tradera, självtvätt av bilen, en runda in på dollarstore osv..
Budade hem en snygg oanvänd vinterjacka för 50kr. (!!!) Så himla nöjd!
Man kan verkligen göra fynd på vinterprylar nu när värmen kommer då det känns som folk inte vill röra i vintersaker. haha
Så utöver räkningarna på Hyran, El, Bredband, Telefon, Föräkringar så landade det på: 4230:-
Tycker inte jag direkt snålat in heller, utan haft en helt okej månad men skulle kunna snåla in om det skulle behövas.
Från att bara spendera till att ha koll på vart pengarna tar vägen är ett jättekliv för mig.![]()

Det är ju superbra! Snyggt jobbat
Visst håller du på att släppa allt nu? Rekommenderar dig verkligen att lägga en del under huvudkudden inför kommande löneutmätning så du har en liten buffert. Jag önskar jag gjort det, det är ingen höjdare att veta att ett veterinärbesök/dammsugare som går sönder eller liknande vore lika med total kris.
Visst blir man överraskad när man börjar hålla koll och märker hur lite man klarar sig på utan att det går någon nöd på en? Var tusan tog pengarna vägen innan liksom..
Tror iofs att Coronaeffekten spelar in där. Kan bli mer utmanande när man måste förklara för vänner och kollegor varför man inte följer med på aw, uteluncher etc:-/

Tack!
Yes. Eller började släppte allt i December. Men betalade av några smålån med pengarna jag "fick över". Men har sedan 2 månader kunnat lägga undan en del.
Dock så försvann en del av budgeten nu när jag var tvungen att betala strax över 65000kr för en operation hos tandläkaren. :/ (men det har jag vetat om sedan tidigare)
Slog ut 2 tänder när jag spelade hockey när jag var yngre som kostat mig en förmögenhet känns det som under dessa år med rotfyllningar som ej blivit bra och annat som kan hända.
Men förhoppningsvis så ska tänderna vara i kanonskick nu.
Hoppas dom är det i alla fall under tiden man är hos Kronofogden.
Har börjat tänka mer på att vara mer noggrann med tandborstning och att ta hand om mig själv just för att inte behöva (förhoppningsvis) hamna i akuta situationer där jag måste besöka tandläkare, naprapat tex.
Förra veckan eller om det var förr-förra veckan så kom första delgivningskvittot som jag skrev under och skickade in. Sedan har det börjat rulla in hos kfm. Dock inga utslag ännu.
Hoppas jag hinner få Majlönen i alla fall så kan man lägga undan från den också.
Vill inte hålla på och dra ut på tiden och vänta på påminnelser m.m utan vill göra det så snabbt och smidigt som möjligt både för mig och för Kfm.
Tycker det har tagit väldigt lång tid i alla fall från det man släppte till det landade hos Kfm.
Ja, jäklar. Men samtidigt blir jag så förbannad och besviken när jag tänker på hur mycket pengar man kunnat ha i sparande om man hade detta tänket från början innan man hamnade i skuldträsket.
men men, gjort är gjort och bara blicka framåt.
Jo. Tror det också. Men bara sätta på sig osynlighetsdräkten och smyga ut från jobbet på Fredagar. Blir man haffad i korridoren så får man använda sina väl genomtänka bortförklaringar. haha![]()

Kul och se att ni delar med er av tips till varandra
Jag funderade lite på nu när man går hemma, ensam hela dagarna. Har ju ändå ett par timmar och slå ihjäl på datorn. Finns de ens vettiga undersökningar eller så man kan svara på för att få in nån extra krona eller finns de nått annat sätt? Mer än köp/sälj tradera osv.
Har ni några tips ?![]()

Kul och se att ni delar med er av tips till varandra
Jag funderade lite på nu när man går hemma, ensam hela dagarna. Har ju ändå ett par timmar och slå ihjäl på datorn. Finns de ens vettiga undersökningar eller så man kan svara på för att få in nån extra krona eller finns de nått annat sätt? Mer än köp/sälj tradera osv.
Har ni några tips ?![]()
.