Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snälla hjälp

Jag skulle säga att ditt betyg är högt för att du närapå har maxat kreditkort samt 17 ff . Satt i liknande sits med betyg men fick snällt vänta ut mina ff och betala ner kreditkortet .

Jag skulle köra på Advisa och se om Bn nappar där och vill samla ihop allt . Missa inte att om du söker på lendo eller Advisa så kryssa för att du vill lösa befintliga lån på 100% av lånesumman .

Lycka till

Hur var dina förutsättningar när du lyckades? Och vart fick du lån?

Hur var dina förutsättningar när du lyckades? Och vart fick du lån?

Är inte färdig än men löste en del under Jan-feb med min syster som medlåntagare hon visste om mina spelproblem och på så vis inga problem . Hon fick vara med när jag löste bort all onea och annan skit . Nu kommer jag ligga stilla en stund sen kommer min bästa vän gå in som medsökande och då kommer vi söka ett lån på 400-4500000 och baka in samtliga lån som står på mig . Sen kommer jag extraamortera och betala så gott jag kan för att någongång nästa år kunna ta ett eget lån på 350000 sen är det väl bara att betala antar jag och sikta på en bättre framtid .

Är inte färdig än men löste en del under Jan-feb med min syster som medlåntagare hon visste om mina spelproblem och på så vis inga problem . Hon fick vara med när jag löste bort all onea och annan skit . Nu kommer jag ligga stilla en stund sen kommer min bästa vän gå in som medsökande och då kommer vi söka ett lån på 400-4500000 och baka in samtliga lån som står på mig . Sen kommer jag extraamortera och betala så gott jag kan för att någongång nästa år kunna ta ett eget lån på 350000 sen är det väl bara att betala antar jag och sikta på en bättre framtid .

Naturligtvis
400-450000 ska det stå .

Idag har jag 4,2 % i betyg .
Lån över min årsinkomst men med medsökande på en del .

Kör Advisa säger jag...

Det beror ju lite på andra förutsättningar, aktörer som Balanzia,Bank Norwegian och Remember har ju beviljat med det antalet tidigare.
Jag tror snarare att det handlar om ditt UC-betyg än antalet FF.

Utmäter dom alltid huset även om det är en mindre skuld? Är inte så kunnig på området. Drar dom inte pengar från ens inkomst i första hand? Känns ju hemskt om man ska behöva förlora sitt hus. Läste i alla fall att vid ansökan om skuldsanering så är det inget hinder att äga sin bostad om det är väsentligt mycket billigare att bo där och att netto värdet vid en försäljning efter avdrag för utgifter och vinstskatt inte är mer än 200 tusen så får man behålla sitt hus. Är det andra regler vid skuldsanering om man inte har skulder hos KF? Undrar lite eftersom jag har en anhörig som inte är hos KF men tänker söka sanering och äger ett hus. Han är dessutom sjukpensionär. Han är så klart rädd att bli av med sitt hus som kostar runt 2500 kr i månaden med drift och betydligt billigare så klart än i lägenhet. Fint om någon vet lite om detta.

Utmäter dom alltid huset även om det är en mindre skuld? Är inte så kunnig på området. Drar dom inte pengar från ens inkomst i första hand? Känns ju hemskt om man ska behöva förlora sitt hus. Läste i alla fall att vid ansökan om skuldsanering så är det inget hinder att äga sin bostad om det är väsentligt mycket billigare att bo där och att netto värdet vid en försäljning efter avdrag för utgifter och vinstskatt inte är mer än 200 tusen så får man behålla sitt hus. Är det andra regler vid skuldsanering om man inte har skulder hos KF? Undrar lite eftersom jag har en anhörig som inte är hos KF men tänker söka sanering och äger ett hus. Han är dessutom sjukpensionär. Han är så klart rädd att bli av med sitt hus som kostar runt 2500 kr i månaden med drift och betydligt billigare så klart än i lägenhet. Fint om någon vet lite om detta.

Vi är i skuldsaneringsprocessen nu, precis fått inledande, och har också ett hus som vi är rädda att-förlora. Som det är nu har KF bedömt att huset inte har något övervärde, men det kan ju hända att kreditbankerna som vi har skulder hos kan opponera sig och försöka få huset sålt.
Som jag förstått det får man löneutmätning om skulden kan betalas inom ett år (eller två?). Skulle vi inte få skusan verkar det som om KF inte kommer utmäta vårt hus eftersom det är så pass belånat och har ett lågt värde (i branschens ögon, för oss är det allt vi kämpar för att få behålla).

Hoppas ni får behålla huset och även min vän. Han har fått utstå så mycket med sjukdom och annat elände. Tack för ditt svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp