Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snälla hjälp mig! Problem med skulder, nu hos inkasso

Risken är ju även stor att du inte ens får behålla de 10 000 du ger din man varje månad utan ett mindre belopp, beroende på era kostnader.

Du har ingen annan utväg än att lägga korten på bordet med din man.

Berätta för din man så snart som möjligt. Min man tog också en hel del skulder bakom min rygg. Han var så rädd och skämdes, han behöll skulderna från mig i många år och nu är det för stort att det enda sättet för honom att lösa detta är genom att ansöka om skuldsanering. Vi säljer våran bostadsrätt och ska flyttar till en hyressrätt. Der är svårt men du måste verkligen öppna upp till din man. Jag var så arg i början men för våra barns skull bestämde jag att stanna och fixa det här tillsammans med min man. Nu navigerar vi tillsammans processen i KFM. Vad ska vi göra med boende, bilen, budget osv. Vi planerar tillsammans hur vi ska fixa detta. Jag bara önska att jag vet om den tidigare. Kanske vi kunna behålla bostadsrätt om min man oppna up till mig tidigare. Jag vill inte flyta men vi har ingen val. Jag är bara glad att vår bostadsrätt inte auktionerades ut av KFM. Jag och min man börja med parsamtal för att hjälpa till med att reparera vårt förhållande. Det är tufft nu men jag har hopp att det blir bättre. Viktigaste är att ni är friska.

Det är aldrig för sent för dig. Var stark, sanningen kommer att göra dig fri.

Senast ändrad:
Håll i er:

Avgift, ränta och amortering för boende, försäkring och annat swishar jag min man: 10 000kr varje månad

A kassan: 175kr
Anyfin: 4246kr (ligger efter med 3 betalningar) totalt: 110 000kr
Bank Norwegian kredit (intrum inkasso): 1050kr totalt: 17 000kr
Bank Norwegian lån (intrum inkasso) : 5000kr totalt: 26 200kr (har nu hamnat hos kronofogden)!
Nordax (alektum) : 6000kr totalt: 45000kr (har nu hamnat hos kronofogden)
Northmill: 1130kr totalt: 31000kr
Billender: 500kr totalt: 4500kr
Qliro: 500kr totalt: 3500kr
Viaconto + binly + Ica banken (riverty inkasso): 4000kr totalt: 37500kr
Flexkontot + merax (bfm inkasso): 1500kr totalt: 13000kr
Ekomni: 400kr - det sista att betala
Cashbuddy (executor inkasso): 1800kr totalt: 28000kr
Swedbankpay (payex inkasso): 1000kr totalt: 11600kr
Och sedan ett lån till en vän på 1000kr i månaden cirka 16000kr kvar.

jah har innan skatt 36000kr + tillägg från jobbet på 2000kr och får ut cirka 29000kr

min man vet tyvärr inget (döm mig inte) men vill verkligen se till och fixa detta. Självklart för längesedan men det sket ihop sig då det blev allt för mycket.
Boendet är värderat ungefär 3,7 mille skulle jag tro men detta är inget jag vill att de ens tar som ett alternativ utan kan de direkt gå på löneutmätning eller kollar de värderingar som boende och sådant i första hand?
Jag har suttit i exakt din sits! Vill du så skriv till mig privat❤️
Hej,
Jag har läst en massa tips och försökt att ta till mig och lära mig att komma på fötter på bästa sätt men då jag har för mycket skulder som ska betalas höger och vänster så har jag ändå inte fått ihop det.

Först vill jag be om ursäkt för ett långt inlägg men jag vet att det finns så många kunniga här som kan hjälpa mig.

Dessa dagar har jag haft så sjuka magknip och en fruktansvärd ångest över hur min situation är just nu.
jag har under de senaste åren tagit på min skulder som bara har växt och tagit nya lån för att kunna betala av dessa! Ni vet den onda spiralen.

för en månad sedan hamnade många hos inkasso och vissa hos inkasso (alektum) som endast har 6 månaders delbetalning vilket är omöjligt att betala när man har flera andra inkasso och lån att beta av.
Ett inkasso från alektum och intrum har nu hamnat hos kronofogden och jag har absolut ingen möjlighet att betala allt som hamnat där för att slippa sätta mig i skiten hos dom

min fråga är följande: vad gör jag nu? Jag skriver under att jag har läst på allt. Men sen då?
jag undrar också vad det bästa för mig är som har många andra lån att betala, ska jag bara strunta i dessa och låta allt gå till kronofogden? Är det smart att göra så?
Och om jag nu låter allt gå till kronan så kanske det tar tid och då kanske jag redan har kommit överens med de hur mina lån som nu har hamnat där redan ska betalas eller asså jag är så förvirrad just nu? Kan ni snälla hjälpa mig?
Delbetalar man hos kronofogden? Får man en löneutmätning? Eller som jag som äger ett boende med min man, kan de i första hand bestämma att ta vårt boende? (Vi har två barn) eller vad sker?? Snälla snälla hjälp innan jag går i tusen bitar.
Jag har lite ångest att jag som precis fick skattepengar betalade till olika lån om jag ändå känner att jag inte kan komma ikapp innan flera hamnar hos kronofogden. Så jag tänker, ska man då skita när lönen kommer att betala dessa eller hur har ni som tänk som mig fått till väga?

förlåt för jätte rörigt inlägg men jag e så stressad som ni kanske märker i texten.
Jag har suttit i exakt din sits! Vill du så skriv till mig privat❤️

Okej jag förstår, och vad händer när allt annat hamnar hos kfm under löneutmätning? Vet du det? Förlåt för jobbiga frågor men jag har dålig koll och har försökt läsa på på kfm hemsida men det är mycket jag inte kopplar till mina frågor.
Hur har det gått för dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp