Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snälla hjälp (har massa lån, hur ska jag klara mig?)

Hej!

Fann denna hemsida idag och vart verkligen positivt överraskad! Vilka KÄMPAR ni är!

Jag är ingen höjdare på att skriva, men tänkte föröka ge en liten kort bangrund och sen höra va ni hade gjort i min situation.

Jag är en vanlig kille på 23 år som just nu befinner sig i livets mörkaste stund känns det som, hade jag inte haft min underbar lilla son och fina tjej hade jag nog kastat in handduken och sagt god natt.

Spel är det som mer eller mindre har fört mig hit, och jag tänker inte dra hela storyn om hur det började fram tills nu. Misstänker att det ser ungefär likadant ut med.
Det som är positivt är att jag är helt spelfri idag, rör inte i något som kan resultera i att man förlorar pengar.

Jag tjänar idag ca 17.000kr, men från och med i september återgår jag till min vanliga lön efter pappaledighet 20.000kr.

Så här se min lista ut idag:
(månadskostnad)

BankNorwegian: 115.000. (5.000kr)
Bigbank: 70.000. (2.000kr)
Avida finans: 20.000 (500kr)
Ferratum: 12.500 (1200kr)
Risicum: 10.200 (1,000kr)
Credway: 29.500 (1.500kr)
Everyday+: 12.000 (tappat kontrollen helt)
Kontanfinans: 15.000 (670kr)
Tryggkredit: 28.000 (1.400kr)
Easy kredit: 1700 (3st kvar)
Credigo: (4100 kr 2 kvar)
Monetti: 1385 (6st kvar)
Expresskredit: 10.000 (1.000kr)

Slänger in:
Hyran också där min del är 3.000kr.
Spar till sonen 250kr i månaden.

Totalt: ca 315 510

Vad säger ni? Är mitt liv helt förstört? kommer jag någonsin kunna le ett äkta leende igen?

Vad hade ni gjort, Vad hade ni "släppt" och vad hade ni koncentrerat er på? När jag menar släppa tänker jag på om man kan få till en bra och kanske i VISSA fall en billigare (månadskostnad) återbetalningsplan med diverse inkassobolag.

Sover inte mer än någon timme om nätterna, ligger bara och tänker på hur allt ska lösa sig precis som många av er, och just nu är det min ovetande son som får sin korkade pappa att kämpa.

Har aldrig haft med inkasso eller KF att göra men jag känner hur dom flåsar mig i nacken, framförallt inkasso.

Detta kanske inte är det värsta ni läst, men för mig som går runt i dumma tankar är det skönt att dela med sig.

Jag har INGEN att dela min börda min utav olika anledningar som jag inte vill gå in på.

Alla tips, upplysningar eller vad som helst uppskattas. Finns det något ni undrar över är det bara fråga.

Kram
/ En förkrossad.

Har du provat någon låneförmedlare, typ Advisa eller Lendo? Om du anger att du ska låna för att lösa andra skulder får du kanske erbjudande om en summa som kan hjälpa att sänka månadskostnaden? Även om det inte täcker allt så kan det lindra en hel del? Ditt liv är inte förstört! Du har ju inga anmärkningar så du borde få ett samlingslån på åtminstone en del.

Vad har du för kreditbetyg? Kolla på kreddy appen eller minuc.se
Finns tex betalkoll appen som tar en förenklad/micro uc, har du provat det? Kanske kan släcka dina ”värsta bränder” (höga räntor)
Eller Lendo/Advisa beroende på ditt kreditbetyg?

Försök få till ett samlingslån även om det är hög ränta. Också lägg upp det på lång återbetalningstid då kommer du ner bra mycket i månadskostnad. Försök sen hålla dig borta från lån och krediter ett år så alla förfrågningar försvinner. Varpå sen omförhandla ditt lån och få en förmånligare ränta.

Är beloppet du skrev på din lön brutto eller netto?

En sak är säker.... det är inte billigare och släppa till inkasso, dom vill ha så mycket som möjligt i månaden. Jag tror du kan kämpa på, nån har kanske betalningsfri månad du kan utnyttja?

Hej såg detta sent men blev nyfiken på hur det gått för dej. Det finns saker att göra om du har rätt förutsättningar. Din månadsutgift på lån måste göras något åt. Jag trodde det var totalt kört för samlingslån men icke

villbaramåbra sågs senast 28 oktober 2018

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp