Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

SMSkredit beviljar inte avbetalningsplan trots att det står så i deras FAQ

Kan förfallodagen/betalningsdatum för mitt lån skjutas upp eller kan min faktura avbetalas?

"Ja du har möjlighet att ansöka om ett anstånd eller en amorteringsplan. Ifall du har svårigheter med betalning av din faktura är du välkommen att höra av dig till oss".

Så här står det i SMSkredits FAQ mejlade dem igår för att enligt dessa villkor ansöka om en avbetalningsplan. Fick till svar att de beviljar INTE avbetalningsplan endast anstånd med fakturan 30 dagar. Ville jag ha avbetalningsplan fick jag vänta på inkassokravet från Svea inkasso. Dålig stil trodde att man måste hålla det som står i villkoren.

Klart de ska hålla vad de säger i avtalet! Men knepigt det här med avbetalningsplaner, många vill ju ha det men sedan är det inkassobolagen som erbjuder avbetalningsplaner. Riktigt dyrt blir det ju dessutom att vänta tills inkasso, först påminnelseavgift, sedan inkasso och sedan avgift för avbetalningsplan. Därtill dröjsmålsränta...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp