Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Smschash.se

har fött en faktura från smscash på 384 kr men har inte använt deras sida... är de fler som fått detta ? Är de bluff ??

Jag fick för länge sen. Vägrade betala gick genom två olika inkassobolag. De hotade med fogden. Jag var redan där samt att de inte gjorde slag i saken.

Jag hade nog funderat på två sätt. Om du redan är hos KF hade jag nog inte betalat, i annat fall vet jag inte känns inte värt att hamna hos Kronofogden för 384 kronor.
Börja med att bestrid fakturan. Skriv ett mail med rubrik bestridande av faktura nummer ___. Fråga vad de har för underlag för fakturan.

Jag hade nog funderat på två sätt. Om du redan är hos KF hade jag nog inte betalat, i annat fall vet jag inte känns inte värt att hamna hos Kronofogden för 384 kronor.
Börja med att bestrid fakturan. Skriv ett mail med rubrik bestridande av faktura nummer ___. Fråga vad de har för underlag för fakturan.
Så jag bör betala då alltså? Går dem vidare annars ?

Vad hindrar dem från att skicka ännu en mer tilltagen räkning om nån månad igen om du betalar fast du inte använt deras "tjänst"? Bestrid fakturan och anmäl för bedrägeri. Du får ingen betalningsanmälning så länge du bestrider på alla nivåer (första fakturan, påminnelse, inkasso, delgivning från kronofogden). Sista instans är tingsrätten, och de går knappast dit med vetskapen om att de kommer förlora.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp