Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sms pengar, års lån

Kollade villkoren idag och Sms pengar har ändrat villkoren så här står det:

Tar ni UC?
Vi använder oss inte av UC för kreditbedömning när du söker ett SMSlån, vi använder oss av Creditsafe i samband med en låneansökan. Vår kreditprövning syns därför inte i UCs register. För varje ansökan du gör hämtar vi en ny kreditupplysning på dig. Om du söker ett Årslån gör vi en förfrågan hos UC där förfrågan syns och vi redovisar aktuell låneskuld till UC

Så oproffsigt stod i lördags att förfrågan inte syntes och nu antar jag bara för att de fått ansökningar så ändrar de antagligen för att Avida bestämt att det ska vara en synlig UC.

Håller verkligen med dig, är väldigt oproffsigt av dem !

Kollade villkoren idag och Sms pengar har ändrat villkoren så här står det:

Tar ni UC?
Vi använder oss inte av UC för kreditbedömning när du söker ett SMSlån, vi använder oss av Creditsafe i samband med en låneansökan. Vår kreditprövning syns därför inte i UCs register. För varje ansökan du gör hämtar vi en ny kreditupplysning på dig. Om du söker ett Årslån gör vi en förfrågan hos UC där förfrågan syns och vi redovisar aktuell låneskuld till UC

Så oproffsigt stod i lördags att förfrågan inte syntes och nu antar jag bara för att de fått ansökningar så ändrar de antagligen för att Avida bestämt att det ska vara en synlig UC.
Hoppas verkligen ingen sökt med förhoppning att de tar en UC som inte syns och påverkar deras scoring

Hoppas verkligen ingen sökt med förhoppning att de tar en UC som inte syns och påverkar deras scoring
Hoppas också de som sökt och fått en UC tagen som syns som de inte hade räknat med åtminstone fått beviljat

Ja tydligen gör de det enligt de nya villkoren, jag bara undrar får de verkligen ändra villkoren så från ena dagen till den andra. Undrar om de som sökte förra veckan fick beviljat eller avslag enligt den mikroupplysning de tog då eller fick de beviljat avslag med en UC3?

Vilken bank vill ge en ett lån med en synlig skuld på 11-20.000 kr av smskredit? UNDVIK

Vad jag har förstått kommer det att stå Avida Finans på UC registreringen.

Nopp, blev nekad.. har många förfrågningar via UC...
Inga anmärkningar dock

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp