Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

SMS med avsändare Kronofogden

Någon mer som fått ett väldigt långt och lite märkligt sms idag med avsändare Kronofogden?
Fattar att det är nåt skit men ändå.

Fick också det. Fick beslut på omprövning förra veckan där handläggaren skrev att jag hade ett överskott som skulle betalas ut som jag har betalat för mycket. Så viss sanning kanske finns i smset?

Fick också det. Fick beslut på omprövning förra veckan där handläggaren skrev att jag hade ett överskott som skulle betalas ut som jag har betalat för mycket. Så viss sanning kanske finns i smset?
Jaså? Hmmm.. Det var som fan. Hade du själv skickat in en omprövning eller vadå?

vid närmare eftertanke, har jag tidigare fått sms från kronofogden , det smset jag fick idag var lixom inte på samma medelande ruta? kan det vara falsk sms? vad skulle personen som skickat detta få ut utav det?

Det första som slog mig var att detta är sk "spoofing", det innebär i enkelhet att någon använder en annan abonnents nummer för mer trovärdighet för att kunna utföra bedrägeri.

Men det som jag däremot inte förstår är meningen med det? - det finns ingen länk, inget att signera, eller egentligen trycka på som är standard för bedrägeri. Kanske bara är jag som är korkad. Kan någon smartare förklara?

Min sambo fick med detta sjukt långa sms idag. Vad kan det vara, sa att han borde ringa kronofogden imorgon. Jätteskumt

Nu står det på kronofogdens hemsida att det är fel:

Felaktiga sms skickades till personer med skuldsanering​

Två sms med felaktigt innehåll skickades under tisdag eftermiddag den 29 augusti till personer med skuldsanering. Du som fått sms:en behöver inte göra något. Du kan radera dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp