- Meddelanden
- 31 506
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
NejStämmer det han skriver i SMS:et?
NejStämmer det han skriver i SMS:et?
Jo jag förstår att vissa råkar betala in betalningsfria månader.Der skulle kunna vara för att man bedömt att utskicket är till de som betalat för mycket.
Är tydligen inte helt sällsynt att folk betalar in trots betalfri månad.
Om man inte ska säga något om man inte vet säkert blir det rätt dött på detta forum...Jo jag förstår att vissa råkar betala in betalningsfria månader.
Men jag har inte betalat in för mycket, bedömt och bedömt.
Då är det felbedömt, dumt att säga något alls om man inte vet säkert
Det "fungerar" för att ingen annan får utföra deras arbetsuppgifter.Kronofogden är väl en av få myndigheter som faktiskt fungerar om man ser på det rent objektivt.
Japp, har läst artikeln och tydligen är det ett problem att folk betalat in för mycket vilket gör att borgenärerna ifrågasätter besluten med beloppen på skuldsaneringar. Detta hade en kille fått i uppdrag av chefen att lösa, och han menar själv att han verkligen gjorde det av en bra anledning och ville hjälpa folk men att formuleringarna blev olyckliga. Dock framgår det inte i artikeln om det finns sanning i huruvida skuldsaneringar kan komma att påverkas av att man betalat in för mycket i framtiden.![]()
Samir skickade ut falska meddelandet till skuldsatta: Ville hjälpa
MALMÖ. Han fick i uppdrag att lösa ett problem som hängt över avdelningen i åratal. Men Samirs metod ledde till att han fick lämna Kronofogden med omedelbar verkan. – Jag menade inget illa.www.aftonbladet.se
Någon med plus?
Har läst hela artikeln oxå. Jag fattar inte hur det kan komma sej att folk betalar för mkt...Man får ju en summa man ska betala in varje månad o man har två betfria månader.. Och hur får borgenärer veta om en person betalat in 10 000 kr/mån ist för 9000? Dom får väl fortf bara sin del enl beslutet? Jag är nog bara väldigt trögtänkt just nu som inte får ihop det.Japp, har läst artikeln och tydligen är det ett problem att folk betalat in för mycket vilket gör att borgenärerna ifrågasätter besluten med beloppen på skuldsaneringar. Detta hade en kille fått i uppdrag av chefen att lösa, och han menar själv att han verkligen gjorde det av en bra anledning och ville hjälpa folk men att formuleringarna blev olyckliga. Dock framgår det inte i artikeln om det finns sanning i huruvida skuldsaneringar kan komma att påverkas av att man betalat in för mycket i framtiden.
Kan inte förstå det heller.. visst att någon enstaka ibland råkar betalar in lite för mkt men att det är många som gör det förstår jag inte hur det kan hända isåfallHar läst hela artikeln oxå. Jag fattar inte hur det kan komma sej att folk betalar för mkt...Man får ju en summa man ska betala in varje månad o man har två betfria månader.. Och hur får borgenärer veta om en person betalat in 10 000 kr/mån ist för 9000? Dom får väl fortf bara sin del enl beslutet? Jag är nog bara väldigt trögtänkt just nu som inte får ihop det.
Exakt! Hur ska borgenärerna veta hur mycket var och en betalar in varje månad, måste ju va totalt omöjligt.Har läst hela artikeln oxå. Jag fattar inte hur det kan komma sej att folk betalar för mkt...Man får ju en summa man ska betala in varje månad o man har två betfria månader.. Och hur får borgenärer veta om en person betalat in 10 000 kr/mån ist för 9000? Dom får väl fortf bara sin del enl beslutet? Jag är nog bara väldigt trögtänkt just nu som inte får ihop det.
Min första tanke är avvikelser emot betalningsplanen kanske?Exakt! Hur ska borgenärerna veta hur mycket var och en betalar in varje månad, måste ju va totalt omöjligt.