Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

SMS-lånens inkassobolag.

Finns det chans att trustbuddy skickar det till kronofogden direkt eller går det till svea eller intrum först?

Samma här,
Jag är sen kanske 2 månader med betalningen.
Ingenting har hänt och dom hör inte av sig haha.

Seriöst? Jag får sådana här SMS:
"Hej Ditt lån förfaller om 2 dagar. Vänligen förläng eller avsluta detta idag för att slippa vidare åtgärder"

Visst att man kan skicka en vänlig påminnelse om att det är dags att betala, men att använda det språket de gör innan förfallodatum tycker jag inte är passande.

Var det nyligen du fick denna plan från Intrum? Jag frågade trustbuddy och de säger att det går till inkasso först så man får väl lita på det... Jag har en avbetalningsplan från trustbuddy på 3500 kr/månad men klarar inte den kostnaden utan hoppas på en lägre via intrum..

Angående avbetalningsplan och nytt lån.

Hej Forum användare.

Det är kul att se att ni har uppmärksammat TrustBuddy!

krakelspektakel : Vi ber om ursäkt om du uppfattat detta sms som otrevligt. Det är verkligen inte menat att det ska vara hotfullt. Vi vill bara vara väldigt tydliga att lånet kommer förfalla och det tar en dag innan vi har pengarna när du gör betalningen. Vi vill alltså förtydliga att betalningen måste genomföras då för att inte lånet ska förfalla.

Vi vill vara så tydliga vi kan gällande lånen och informera om att det är viktigt att du betalar i tid för att slippa ytterligare kostnader. Vi skickar ut detta sms för kundens skull som en påminnelse för att inte missa förfallodagar. Vi vet att det annars kan vara lätt att glömma bort sådant.

niclin : Vi skickar alltid svåra ärenden till inkasso för behandling. Det tillkommer alltid avgifter när ett ärende skickas till inkasso, så det är inget vi rekommenderar. Det är sedan upp till inkassobolaget att besluta om KFM ska bli inkopplade.

Mvh
TrustBuddy

Avbet Intrum... Trustbuddy

Var det nyligen du fick denna plan från Intrum? Jag frågade trustbuddy och de säger att det går till inkasso först så man får väl lita på det... Jag har en avbetalningsplan från trustbuddy på 3500 kr/månad men klarar inte den kostnaden utan hoppas på en lägre via intrum..

Det var i somras... juli månad, som jag startade avbet hos Intrum med 1500:-/mån...

En fråga, om man har avbetalnigsplan hos ex Svea eller Intrum och
jag kan inte betala enl plan vad händer påminnelse först eller skickar
de direkt till fogden?

En fråga, om man har avbetalnigsplan hos ex Svea eller Intrum och
jag kan inte betala enl plan vad händer påminnelse först eller skickar
de direkt till fogden?

För mig som hade intrum, kom hela skulden på avi med hot om kronofogden. Jag kontaktade dom igen och fick en ny avbet.plan, samma summa. Kan säkert vara olika så lita inte på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp