Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sms-lån som ger misskött kredit

blev orolig när jag fick uppsägningsbrev från loanstep.

Kommer inte kunna betala av skulden förrän lönen trillar in på kontot.

Får man en misskött kredit om sms-lån såsom loanstep och viaconto sägs upp?

Syns sitt lån på din Uc? Viaconto vet jag förut rapporterade inte till Uc så då kommer det inte att bli misskött kredit om de inte har börjat rapportera till Uc). Loanstep vet jag inte.

Håller tummarna för dig!

Fick exakt samma mail idag. Men har exakt en månad på mig att betala. Det var generöst av dom tycker jag.

Fick exakt samma mail idag. Men har exakt en månad på mig att betala. Det var generöst av dom tycker jag.

Visserligen. Men rapporteras loanstep till UC? Har inte sett något där. Är det bara lån som rapporteras till UC som blir en anmärkning om misskött kredit?

Loanstep rapporterar inte till UC. Inte gjort det hittills iallafall och dom tar ju inte en UC-förfrågan när man ansöker. Men det kanske inte hindrar dom för att rapportera misskött kredit för det...

Tydligen...

11.3 Loanstep har rätt att anmäla kreditmissbruk till UC vid misskötsel eller uppsagd kredit.

Oj. Mailar dom meddetsamma för säg jag betalar i dagarna. Sista jag behöver nu.

Oj. Mailar dom meddetsamma för säg jag betalar i dagarna. Sista jag behöver nu.
Det är ju först när dessa fyra veckor passerat en sådan anmärkning blir aktuell. Innan sista betaldag alltså 06-06 behöver du inte oroa dig.

Är du säker? Har inte riktigt marginaler nu att vara slarvig men det bör ju vara så då det står att lånet sägs upp först den 6:e ju :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp