Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

SMS-lån som är gratis första gången / 30 dagar

Tjabba!
Har egentligen 3 frågor om vilka långivare som har dessa villkor för sms-lån:

1. Jag vet att förut fanns det många långivare som erbjöd gratis smslån antingen i 30 dagar eller om man lånade första gången. Någon som vet vilka som fortfarande gör detta (vet bara Loanstep - 30 dagar gratis)

2. Vilka sms-lånegivare är det som kan bevilja och betala ut lån 24/7 pga. automatisk kredithantering? De flesta behöver ju alltid en handläggare som godkänner ansökan manuellt om man inte är kund sedan innan. Just nu vet jag bara om dessa:
- Ferratum
- Lumify
- Saldo
- Profilkredit

Dvs. att man t.ex. kan ansöka om lån 02:00 på julafton och få pengarna utbetalda innan 03:00 (om man har rätt bank, vilket skiljer sig mellan dem)

3. Vilka långivare är det idag lättast få få lån hos? Dvs. vilka vet ni av erfarenhet beviljar flest lån och man kan låna trots dålig kreditvärdighet? T.ex. har jag hört att Ferratum har som minimum inkomstkrav på 2000 kr och beviljar upp till 6 st anmärkningar, men är de schyssta i praktiken också?

Stort tack på förhand :D

Tjabba!
Har egentligen 3 frågor om vilka långivare som har dessa villkor för sms-lån:

1. Jag vet att förut fanns det många långivare som erbjöd gratis smslån antingen i 30 dagar eller om man lånade första gången. Någon som vet vilka som fortfarande gör detta (vet bara Loanstep - 30 dagar gratis)

2. Vilka sms-lånegivare är det som kan bevilja och betala ut lån 24/7 pga. automatisk kredithantering? De flesta behöver ju alltid en handläggare som godkänner ansökan manuellt om man inte är kund sedan innan. Just nu vet jag bara om dessa:
- Ferratum
- Lumify
- Saldo
- Profilkredit

Dvs. att man t.ex. kan ansöka om lån 02:00 på julafton och få pengarna utbetalda innan 03:00 (om man har rätt bank, vilket skiljer sig mellan dem)

3. Vilka långivare är det idag lättast få få lån hos? Dvs. vilka vet ni av erfarenhet beviljar flest lån och man kan låna trots dålig kreditvärdighet? T.ex. har jag hört att Ferratum har som minimum inkomstkrav på 2000 kr och beviljar upp till 6 st anmärkningar, men är de schyssta i praktiken också?

Stort tack på förhand :D

Ferratum, fairlo, monetti och lumify är nog dem lättaste skulle jag säga.
Ferra och lumify tar creditsafe så hade börjat där då den upplysningen inte gör någon skada.

Dock inte helt säkert att dem betalar ut direkt om det är första gången du söker (gör det sen när du använder en andra gång men inte 100 på att det funkar så första gången)

Meddelande lån är lätta med, snabb utbetalning och tsr safenod som upplysning (syns ej)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp