Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sms lån avbetalningar när det gått till inkasso

Jag har tidigare skrivit att jag tänkte låta mina smslån gå till Kronofogden och invänta utslag och sedan vänta på utmätning eller försöka göra upp om avbetalningsplaner.Men jag tänkte att jag gör ett till försök för att undvika att hamna hos kronofogden då jag fått lite mer energi och kan "fajtas" tänkte ta skattepengarna till att betala av en del lån.
Tänker nu göra upp med ett antal inkassobolag om avbetalningsplaner,det skulle va till stor hjälp att veta vad andra har fått för avbetalningsplaner vilka smslån och vilka summor.Skriver vad jag haft och vart efter vad jag själv får för avbetalningar.

Viaconto Skuld 2300 eget 3 avb 265,1159,1158 kr

Ferratum Skuld 3600 svea Inkasso 480 kr i mån

Easycredit Skuld 3600 Avida Inkasso 1500 mån

Vivus Skuld 11000 Eget Inkasso (Först 2500 som dras på lånet ,de vill se
att man kan betala)sedan 1500kr x6

Onea eget inga avbplaner förlängningsavgift+ vad du vill avbetala

Mobillån Avida Inkasso ingen avbetalning, till kronofogden om man ej betalar

Jag har tidigare skrivit att jag tänkte låta mina smslån gå till Kronofogden och invänta utslag och sedan vänta på utmätning eller försöka göra upp om avbetalningsplaner.Men jag tänkte att jag gör ett till försök för att undvika att hamna hos kronofogden då jag fått lite mer energi och kan "fajtas" tänkte ta skattepengarna till att betala av en del lån.
Tänker nu göra upp med ett antal inkassobolag om avbetalningsplaner,det skulle va till stor hjälp att veta vad andra har fått för avbetalningsplaner vilka smslån och vilka summor.Skriver vad jag haft och vart efter vad jag själv får för avbetalningar.

ami när det gäller Onea får du betala samma förlängningsavgift varje gång du avbetala på skulden eller minskar förlängningsavgiften när skulden minskar.

Meddelandelån Gothia inkasso Skuld 6400kr som var på två delbetalningar (3200kr)
får betala 400 i månaden hoppas på att kunna slå ihop lånet när andra delbetalningen kommer till Gothia inkasso och fortsätta på 400 kr.

ami när det gäller Onea får du betala samma förlängningsavgift varje gång du avbetala på skulden eller minskar förlängningsavgiften när skulden minskar.

Ja precis jag förstod inte riktigt hur det funkade men det blir ju bättre om förlängningsavgiften minskar vart efter man betalar av skulden hos Onea.

Är det ngn som vet vad Riscum ,Ok money och Folkia ger för avbetalningsplaner hos Inkasso? Har tagit över en månad och inte fått några kravbrev från dem från inkasso.

Ja precis jag förstod inte riktigt hur det funkade men det blir ju bättre om förlängningsavgiften minskar vart efter man betalar av skulden hos Onea.

Är det ngn som vet vad Riscum ,Ok money och Folkia ger för avbetalningsplaner hos Inkasso? Har tagit över en månad och inte fått några kravbrev från dem från inkasso.

Risicum, Ok Money = Intrum en skuld på 10 000 kr blir ca 1100 kr/månad.

Hur mycket kommer du få i skatt, ca?

Vad jag ser är nämligen ett läge att bara låt adetta vara och pynta det med skattepengarna men det beror ju på vad du skall få?

Du har LÅNG tid på dig innan du ligger inom ramen för en anmärkning. Typ 2 månader och du gör rätt här. dock får du räkna med ett påslag med räntor samt eventuella avgifter för juridisk hjälp. Min vetskap är dock att skulden återkallas från tinget så fort själv askulden är reglerad.

Risicum, Ok Money = Intrum en skuld på 10 000 kr blir ca 1100 kr/månad.

Hur mycket kommer du få i skatt, ca?

Vad jag ser är nämligen ett läge att bara låt adetta vara och pynta det med skattepengarna men det beror ju på vad du skall få?

Du har LÅNG tid på dig innan du ligger inom ramen för en anmärkning. Typ 2 månader och du gör rätt här. dock får du räkna med ett påslag med räntor samt eventuella avgifter för juridisk hjälp. Min vetskap är dock att skulden återkallas från tinget så fort själv askulden är reglerad.

Tack för hjälpen.
Har 8000 kr på Riscum och 5000 kr på Ok money.
Får 14000 från skatten och retroaktivt ca 16000 från mitt extra arbeta då jag först blev arg för att de räknat fel på min lön i ca 1 år (bla ej betalt sjuklön) men nu riktigt glad då de pengarna verkligen behövs :)

Räknade först ut när jag tänkte låta allt gå till fogden att smslånen med alla avgifter som tillkommer på vägen till fogden skulle bli över 80.000 kr (vomit)
Men nu har jag en möjlighet att i juni nästan halvera summan.

Ska titta på vilka lån jag kan betala av helt när avbetalningsplanerna är klara ,för att kunna undvika fogden.Har ju blancolån med så kommer smslånen till fogden för utmätning blir det tufft att betala blancolånen.
Sömnlösa nätter och "jagandet" efter nya smslån att betala gamla smslån måste få ett stopp så kämpar på och hoppas att det går vägen.
En finns hopp om att slippa smslånen till Jul(låter långt) men orkar inte ha det så här mer.

Meddelandelån Gothia inkasso Skuld 6400kr som var på två delbetalningar (3200kr)
får betala 400 i månaden hoppas på att kunna slå ihop lånet när andra delbetalningen kommer till Gothia inkasso och fortsätta på 400 kr.
Kredit 365 Svea inkasso avbetalning på x 3
Vippi Svea inkaso skuld 4600 avb 1170 x4 slog ihop det med Ferratum så 1650 i månaden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp