Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sms fr ica banken

Att det inte gick att logga in kan vara BankID som upptäckt att det pågår mer än ett inloggningsförsök och därefter stoppat båda.
Är inte helt 100 på att jag förstår hur du menar och hur det funkar... menar du att det trots att jag gick till ica bankens officiella sida och loggade in med bank id (jag hann ju knappa in siffrorna) så finns ändå en risk att bedragare kan ha kommit åt min bank id?

Vad ska jag göra i så fall? Kontakta banken? Hur märker man sånt, nu för tiden finns det sällan mkt pengar på kontot så inget har försvunnit därifrån vad jag kan se.
För 10 år sedan drogs det 27 000 kr, skimning som tack vare att vi upptäckte den bara ngn timme efter att pengarna dragits fick vi pengarna tillbaka (efter förhör hos polisen och banken)

Är inte helt 100 på att jag förstår hur du menar och hur det funkar... menar du att det trots att jag gick till ica bankens officiella sida och loggade in med bank id (jag hann ju knappa in siffrorna) så finns ändå en risk att bedragare kan ha kommit åt min bank id?

Vad ska jag göra i så fall? Kontakta banken? Hur märker man sånt, nu för tiden finns det sällan mkt pengar på kontot så inget har försvunnit därifrån vad jag kan se.
För 10 år sedan drogs det 27 000 kr, skimning som tack vare att vi upptäckte den bara ngn timme efter att pengarna dragits fick vi pengarna tillbaka (efter förhör hos polisen och banken)

Om det nu har hänt, så kan de inte komma åt ditt BankID, dvs, de kan aldrig få tag i din kod, men de kan ha "lagt sig före i kön", så att när du loggar in på din bank loggar du egentligen in någon annanstans, eller godkänner en betalning eller vad det nu kan vara. Då spelar det ingen roll om du gör det i mobilen eller på en dator.

Systemet är ju uppbyggt så att vem som helst kan initiera BankID genom att knappa in personnumret på tex en spelsajt, bank eller vid ett fakturaköp, men sen måste man öppna appen och skriva in lösenordet för att det ska gå igenom. Då måste de kontakta offret och förmå honom eller henne att skriva in lösenordet, och det är då de hittar på något.

Har ingenting dragits från ditt konto bör det vara lugnt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp