Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Slutlön och vännerna på kfm

Long time no see!

Har nu haft löneutmätning sen i juni och det har fungerat förhållandevis bra, faktiskt. Över förväntan, dessutom. Frid o fröjd.

Nu är det dock så att jag blev varslad och uppsagd pga arbetsbrist och väntar därför slutlön nu i december. Rättare sagt, utbetalning av innestående semesterdagar, släpande ersättning som OB och diverse tillägg.
Det är ingen månadslön med dock, eftersom den betalas ut innevarande månad, så den sista "riktiga" lönen erhöll jag i november.

Enligt min lönetant så får dom ett särskilt utmätningsbeslut just på slutlön. Hon kunde dock inte svara på något mer.

Min fråga är därför, om någon här vet? Man får väl iallafall behålla sitt förbehållsbelopp, även om det inte är en ordinarie lön?

Dom brukar ringa och fråga helt enkelt, så räknar vi manuellt och gör ett manuellt specialbeslut

Dom brukar ringa och fråga helt enkelt, så räknar vi manuellt och gör ett manuellt specialbeslut

Wow...så löneavdelningarna helt sonika ringer till Er för att få reda på vad som gäller vid slutregleringar vid upphörande av anställning.... Ja slutar aldrig förvånas ;)

Lönehandläggare pratar man nog med nån gång i veckan för att reda ut saker och ting.

Specialbesluten kan komma till användning om det inte räcker med bara ett löneutmätningsbeslut också

Då inväntar jag med spänning vad som sker med min bonus utbetalning i samband med dec löneutbetalningen?! Har mitt lönekontor ringt KF eller ej...

Rings ofta ganska sent så själva beslutet brukar nog komma på posten först efteråt

Tack för svar men frågan kvarstår, får man lägst behålla förbehållsbeloppet? Vore ju tråkigt annars såhär inför jul

Någon som vet om man får behålla lägsta förbehållsbeloppet vid "slutlön" ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp