Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sluta betala facket , inkasso?

Lärde mig den hårda vägen, har betalat för 60 dagar för en skrothög jag inte visste att jag skulle ställa av. Läropengar.

Det är ganska mycket som människor generellt inte har koll på eller ens tycker att dom borde ha koll på.

Märker det mycket på mitt jobb, dom vet inte vad dom har för rättigheter när det kommer till ersättningar av olika slag. Det är som en enda stor naiv tro på att arbetsgivaren vill deras bästa i alla lägen vilket är långt ifrån fallet. Eller så är det bara jag som är paranoid och tänker att jag kommer utnyttjas vid första givna tillfälle och därför skaffar mig koll. :facejoy:

Jag vill inte längre va med i mitt facket seko och har inte betalat medlemsavgiften senaste två månaderna.
Har nu fått en faktura hem för att betala in för dessa 2 månader annars sägs mitt medlemskap upp.
Jag vill att det ska sägas upp måste jag betala dessa eller kan jag bara skita i att betala så tar dem bort mig automatiskt efter 3 mån?

läste att seko skickar till inkasso ifall man ej begärt utrräde

Du måste betala.

När jag försökte gå ur unionen så var det uppsägningstid.

Enligt SEKOS hemsida:
Om man bara slutar att betala avgiften tar det tre månader innan medlemskapet upphör. Under den tiden är man försäkrad och skyldig att betala avgiften - vilket i slutänden kan bli en dyr historia.

MVH

av egen erfarenhet så är det inte alltid så lätt att gå ur.
Där jag var medlem fortsatte dem skicka fakturor även fast jag sagt upp mitt medlemskap på telefon och Mail.
De ringer och tjatar och beteende likt telefonförsäljare…

av egen erfarenhet så är det inte alltid så lätt att gå ur.
Där jag var medlem fortsatte dem skicka fakturor även fast jag sagt upp mitt medlemskap på telefon och Mail.
De ringer och tjatar och beteende likt telefonförsäljare…
LO-förbund?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp