Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sluta betala av på swedbanklån

Hejsan...
Någon som vet vad som händer om man slutar att betala av på sitt swedbanklån?
Skulden går ju såklart videare till KF,,
Men får man vara kvar som kund hos swedbank fortfarande?
Eller kan dom typ sparka ut en?

Jag tror de är skyldiga att låta dig ha ett lönekonto, men det kan bli besvärligt med kort och andra tjänster som kostar. Så antingen händer ingenting med ditt nuvarande konto, eller så kommer du behöva byta till ett maestrokort.

Jag hade för säkerhets skull öppnat ett nytt lönekonto i annan bank, med kort etc innan anmärkningar och dylikt syns. Det är lite luddigt formulerat "Särskilda skäl för att neka någon ett konto kan exempelvis vara att kunden tidigare varit ohederlig mot banken, att det finns misstanke om penningtvätt eller risk för att banken främjar brottslig verksamhet genom att erbjuda ett konto. Det framgår av lagen om insättningsgaranti." Svårt att tolka det med ohederligt, avser banken man har lån i att det är ohederligt att sluta betala på sina lån? Kan tänka mej att formuleringen tolkas olika av olika banker.

http://www.konsumenternas.se/betala/betala/ratt-till-konto

Hejsan...
Någon som vet vad som händer om man slutar att betala av på sitt swedbanklån?
Skulden går ju såklart videare till KF,,
Men får man vara kvar som kund hos swedbank fortfarande?
Eller kan dom typ sparka ut en?
Kan du inte göra en avbetalningsplan? Löneutmätning med allt vad det innebär kan hålla på i evighet. Nästan 10 år för mig för en skuld. Så kan du lösa det på annat sätt, gör det. KFM gör sitt jobb men det är inga blyga violer som jobbar där.

Jag fick byta ut mitt master card mot ett maestrokort när jag fick inledande skuldsanering.
Har kortkredit som är hos kfm och med på ansökan om skuldsanering.
Är kvar som kund men fick byta kort.

Jag fick byta ut mitt master card mot ett maestrokort när jag fick inledande skuldsanering.
Har kortkredit som är hos kfm och med på ansökan om skuldsanering.
Är kvar som kund men fick byta kort.
Vet du om du fick byta till maestro p g a kortkrediten som gick till KFM, eller gör de så med alla som får skuldsanering?

Är väll inte betrodd längre efter 20 år... gör säkert så med alla som får inledande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp