Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Slut på pengar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag sitter i en väldigt jobbig sits.
Redan nu bara drygt snart en vecka efter lön har jag slut på pengar. Efter många utgifter samt oförutsedda saker som behövde betalas. I alla fall, Anledningen till att jagppnade en tråd här är om någon har EM bra idé på vad jag kan göra för att skrapa ihop pengar för att leva på under kommande veckorna fram tills nästa lön?
Jag har redan kollat på jobbet om förskott, Går ej. Vill INTE ta sms lån då jag har hållit mig borta ifrån detta & varit duktig på den fronten. Kan inte leta & panta burkar i veckor då jag har jobb att sköta också. Har läst runt på internet om att kunna få bidrag ifrån kyrkan, Stämmer det? I alla fall..alla råd är välkomna! Tacksam för svar & hjälp på idéer ni besitter.

Vissa kyrkor går det att söka bidrag/fondmedel hos. Kolla upp vilken församling du hör till och maila/ring och fråga deras Diakon om det kan finns någon form av hjälp att söka. En del församlingar går inte in och hjälper med kontanter utan man kan exempelvis få en matkasse eller se om det finns något bland deras klädinlämning man kan använda om man har behov av kläder. Det ska tilläggas att man precis som när man ansöker om fondmedel från stiftelser kan behöva redovisa både månadsinkomster och årsinkomst och även höra till "rätt målgrupp". Om inte kyrkan kan hjälpa så kan jag tipsa om att göra en digital ansökan om ekonomisk förstärkning hos förebingen FVO, men då måste man dels ha låg inkomst (står vilka kriterier de har på deras hemsida), redovisa inkomster, hyra, deklaration och gärna ha med intyg som styrker behovet av det man söker för.

Om det är helt tomt på kontot och ingen mat alls finns hemma kan det eventuellt gå att göra en nödansökan hos socialtjänsten om matpengar, men även det kan variera från kommun till kommun hur rutinerna för nödansökan till mat ser ut. Annars är tipset att du försöker sälja sådant som du har hemma även om det inte ger så många kronor eller ser över om du rent av råkar ha något som går att lämna in till pantbanken.

Finns sidor på FB som hjälper med matkasse eller swish.
Töm kyl och frys och sen kolla om du kan beställa mat på faktura. Köp bara billig mat, man klarar sig fram till nästa lön. Har du nån klocka eller smycken så kan du ev gå till pantbanken.
Har du bil så kan du "hyra" ut till ngn i din närhet mot en slant och mot att de tankar den så klart.
Var inte rädd att fråga släkt eller vänner om att låna en femhundring om du vet att du kan betala tillbaka vid nästa lön.

Det enda jag har utav värde som jag skulle kunna pantsätta är väl telefon som jag skriver på nu. Det vore tufft att bli av med telefonen men vad jag kan förstå så kan man hämta tillbaka den för samma pris hos pantbanken senare?
Väldigt tacksam för så många svar. Allt jag behöver få in är pengar till mat, Bor nära jobbet osv så jag klarar mig på andra fronter.
Tackar för svaren & alternativen jag har fått.

Har du mycket värde i telefonen kanske du kan sälja den och köpa den allra billigaste modellen istället. Eller pantsätta om du gärna vill ha kvar den. Du betalar ränta på pantbank också men kan hämta ut produkten till samma pris som du fick för den i övrigt.

Har du mycket värde i telefonen kanske du kan sälja den och köpa den allra billigaste modellen istället. Eller pantsätta om du gärna vill ha kvar den. Du betalar ränta på pantbank också men kan hämta ut produkten till samma pris som du fick för den i övrigt.
Ok! Det låter nog som det bästa alternativet jag har att gå på nu. Får ta mig ner till stan i morgon & värdera den för att se vad som säger.

Man får ju inte promota saker eller värva personer här på forumet men sök t.ex. på gratis pengar, gratis cash på google så finns det faktiskt en del prylar som kan generera 1-5000 ganska enkelt & snabbt.

Rockers inbjudningspromo var ju t.ex. en dröm förr.

Har du inget att sälja, kanske nån märkeströja i bra skick, skor, gammal tv eller laptop. Några hundringar räcker till ris och pasta och för att bara slippa svält nån vecka kan det funka.

Bli chattoperatör , typ Jobba hemifrån. Går att få in flera tusen i veckan utan problem. Men man får prata snusk med gamla gubbar, kanske inte så kul.

Till nästa gång, strunta i att betala en räkning, du måste alltid ha pengar till mat....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp