Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

slantar- vad händer med mitt lån

Hej!

Har haft ett lån på slantar i ca 4 år snart. Har tyvärr varit tvungen att betala sent flera gånger men har alltid betalt.
Såg nu att lånet ska vara avbetalt i slutet på september men det står återstående skuld ca 14.000 kr. (var på 20 000 från början och har betalt ca 650/ månad). . Stämmer det verkligen att det kan vara så mycket i påminelseavgifter osv. som ligger kvar?
låter ju helt galet.
Hursomhelst om det nu är så, skickar dom ut en slutfaktura på hela beloppet ?
Den kommer ja inte kunna betala så jag undrar även om någon vet ifall de fortfarande går till gothia ?

tacksam för svar :)

Vad ligger räntan på? Svårt att besvara annars

såg nu att dom tar 195 kr i förseningsavgift, 60 kr per påminnelse (dom skickar ju 3 st ibland) , 49 kr om man inte har autogiro (den hade ja ingen aning om , man måste kanske va mer noggrann att läsa villkoren :/)
Så det stämmer väl säkert att det är denna summa kvar .. Tråkigt.
Då är väl mer de sista jag skrev jag undrar, kommer de en slutfaktura på allt och går det till gothia om man inta kan betala? Någon som har erfarenhet på detta?

Besvara gärna om du fick reda på svaret

såg nu att dom tar 195 kr i förseningsavgift, 60 kr per påminnelse (dom skickar ju 3 st ibland) , 49 kr om man inte har autogiro (den hade ja ingen aning om , man måste kanske va mer noggrann att läsa villkoren :/)
Så det stämmer väl säkert att det är denna summa kvar .. Tråkigt.
Då är väl mer de sista jag skrev jag undrar, kommer de en slutfaktura på allt och går det till gothia om man inta kan betala? Någon som har erfarenhet på detta?
Det är ju sjukt om det blivit en summa på 14000 kr, be om en specifikation på det

Det är ju sjukt om det blivit en summa på 14000 kr, be om en specifikation på det
Ja men tyvärr stämmer det nog.. lånet var på 4 år. , Räknade lite snabbt vad det skulle kosta om jag var sen med 6 betalningar per år och fick 2 påminnelser per gång.
Det skulle landa på ca 10 000 kr. (Förseningsavgift, påminnelseavgifter samt jag jag missat att det kostade 49 kr per faktura om man inte har autogiro). kostnaderna läggs på kommande betalning och räknar av från amorteringen.

Tråkigt men nog sant.. så ni andra som har dessa. va noga att betala i tid och skaffa autogiro.

Absolut, har mailat men inte hört något än. återkommer :)
lär väl förresten va ganska konstigt om det kommer en slutsumma.. dom vill väl fortsätta tjäna pengar på räntor varje månad antar jag.

Ja men tyvärr stämmer det nog.. lånet var på 4 år. , Räknade lite snabbt vad det skulle kosta om jag var sen med 6 betalningar per år och fick 2 påminnelser per gång.
Det skulle landa på ca 10 000 kr. (Förseningsavgift, påminnelseavgifter samt jag jag missat att det kostade 49 kr per faktura om man inte har autogiro). kostnaderna läggs på kommande betalning och räknar av från amorteringen.

Tråkigt men nog sant.. så ni andra som har dessa. va noga att betala i tid och skaffa autogiro.
Jisses, helt sjukt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp