- Meddelanden
- 4 247
- Mottagna reaktioner
- 4 155
- Poäng
- 2 617
Det är inga problem att komplettera en ansökan med uppgifter.Om jag tog med en skuld i min ansökan som
är tagen 20231001. Som jag INTE vill nu att den skall vara med…..Kan jag ändra min ansökan till handledaren? Och säga att den skulden är betald? Eller rättare sagt betala den nu?
Du kan skriva att du ser att det blivit ett misstag i ansökan och att du tog med en av dina slutbetalda skulder på X antal kronor hos banknamn som du önskar plocka bort från ansökan.
Du vänder det till något positivt för skäligheten om handläggaren kan läsa mellan raderna:
Om du säger ”en av dina slutbetalda skulder” har av misstag kommit med i ansökan så säger du indirekt att du amorterat bort flera skulder och gjort vad du kan för betala för att bättra på skäligheten. Men utan att säga det rakt ut. Får lite mer psykologisk positiv effekt så för s tror jag, om man ska försöka maximera varenda procent chans.
Men då är det viktigt att den är borta och stängd innan ansökan hanteras.
Allt handlar om allmänna skäligheten. Antingen är man skälig skuldsanering eller inte.
För att komplettera är det enklaste att maila den mailen som står i bekräftelse. Då skriver du ditt personnummer och ärendenummer med i mailet med rubrik. Komplettering Ansökan om Skuldsanering: 12345 (ärendenummret)
Senast ändrad: