Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppt skuld, fått delgivning av en aktör innan ens inkasso hos andra

Hej!

Slutade att betala på mina lån i slutet på januari och sökte skuldsanering (får förmodligen avslag där). fått påminnelser till höger och vänster förstås men bara ett inkasso från dnb bank, de verkar köra nån egen variant av inkasso
Hursom så fick jag delgivning för ca en vecka sedan därifrån, funderar på om jag ska betala den fakturan för att köpa lite tid innan eventuell utmätning? Eller är det bara bortkastat? Kanske kontakta dom och små ljuga att jag betalar inom kort eller något?
Iofs kanske utmätning bara blir på dom fakturorna innan resten går till kfm?
hur länge finns lånet kvar innan det sägs upp och allt hamnar hos kfm med krav på totalbelopp?

Kanske otydlig, fråga då så får jag förtydliga, skriver i hets via mobilen

Hej!

Slutade att betala på mina lån i slutet på januari och sökte skuldsanering (får förmodligen avslag där). fått påminnelser till höger och vänster förstås men bara ett inkasso från dnb bank, de verkar köra nån egen variant av inkasso
Hursom så fick jag delgivning för ca en vecka sedan därifrån, funderar på om jag ska betala den fakturan för att köpa lite tid innan eventuell utmätning? Eller är det bara bortkastat? Kanske kontakta dom och små ljuga att jag betalar inom kort eller något?
Iofs kanske utmätning bara blir på dom fakturorna innan resten går till kfm?
hur länge finns lånet kvar innan det sägs upp och allt hamnar hos kfm med krav på totalbelopp?

Kanske otydlig, fråga då så får jag förtydliga, skriver i hets via mobilen
Ända alternativet är att du gör en deal med dem eller betalar de som gått vidare till KF. Släppte du allt i jan bör det gå vidare nu i mars/april. Du spar kanske någon månad eller två på att betala det. Startar utmätning när bara den skulden är klubbad är det bara för den din lön utmäts tills den är klar. Är det en stor summa som ska in?

Ända alternativet är att du gör en deal med dem eller betalar de som gått vidare till KF. Släppte du allt i jan bör det gå vidare nu i mars/april. Du spar kanske någon månad eller två på att betala det. Startar utmätning när bara den skulden är klubbad är det bara för den din lön utmäts tills den är klar. Är det en stor summa som ska in?
Nja allt är väl relativt, men 4611kr är delgivningen/kravet på

Om nästa faktura går lika snabbt till kfm så får jag nog delgivning där i slutet på mars också

Kanske försöka göra någon deal/"deal"

Nja allt är väl relativt, men 4611kr är delgivningen/kravet på

Om nästa faktura går lika snabbt till kfm så får jag nog delgivning där i slutet på mars också

Kanske försöka göra någon deal/"deal"
Är det någon idé att göra detta eller är det bara inte betala och invänta utmätningsbeslut osv?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp