Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppt massor till inkasso

Man måste ju ha säkerhet för att få lån hos JAK banken?
Iaf en borgenär?

Man måste ju ha säkerhet för att få lån hos JAK banken?
Iaf en borgenär?

Inte vad gäller deras blancolån om jag förtsått saken rätt..? Frågan är om man i ansökan ska vara ärlig med att man vill lösa alla sms-lån, eller är det bättre att ange att man ska lösa alla små blancolån med höga räntor man har och som syns i UC:n..?

Jag fyllde i min ansökan manuellt och skickade den på posten. Jag skrev även ett brev där jag förklarade min situation. Sedan ringde jag även och pratade med dem. Jag tycker du ska ringa dit de är mycket trevliga och förstående. Min UC såg verkligen hemsk ut med massor av UC förfrågningar och krediter. Trodde aldrig att de skulle gå med på att ge mig ett samlingslån.

Man får låna upp till 100 000 på Jak banken utan säkerhet eller borgenär

kronis

Släpper allt till kronis nu, orkar inte jaga varje månad efter hur jag ska pussla ihop alla lånen. Fick 2 som gick till kronis först, och har nu beslutat släppa rubb och stubb, lite drygt 300.000 tror jag det är. Ingen idé att ligga med utmätning och samtidigt försöka betala av andra lån bredvid, bättre att få allt på ett samma ställe, och på det viset veta mer exakt när skiten är borta. Skadan är ju redan gjord, och då är det bättre att släppa iväg allt och sedan få det gjort. Även om allt inte inkommit till kronis än så känns det redan mycket bättre, att inte behöva bry sig det minsta om de j*vla samtalen som de försöker ringa, eller alla mail och brev. Bara sortera bort i långtidsarkivet och spara de brev som är relevanta istället. Har blivit mycket mindre papper på skrivbordet nu tack vare det.

Det kostar ju massor att hamna hos kronis. Först tar inkassobolaget 180 kr inkassoavgift, sedan 680 om det går vidare till kronis och 300 till om det blir utmätning. det blir minst 1160 plus dröjsmålsränta!
Skicka sammanställning på era skulder till långivaren. De ser då att det är ingen idé att skicka till inkasso eller kronofogden. Varje vettig långivare borde gå med på en avbetalningsplan om de såg hela bilden på era skulder.
Av egen erfarenhet vet jag att man kan hitta en bra lösning med ViaConto om första inbetalningen inte passar och hamnar mitt i månaden.
Loppan, låna inte mer!

Man får låna upp till 100 000 på Jak banken utan säkerhet eller borgenär

De är lika hårda som övriga banker i sin bedömning. Jag fick avslag med följande i UC:

Inkomst 840 tkr
Underskott av kapital 78 tkr
Blancolån 490 tkr (skulle använda lånet till en del av dem)
UC-förfrågningar 12 st
Jag har inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. När jag frågade vad som var orsaken till avslaget så skrev de antalet förfrågningar hos UC...

Undertecknad har i varje fall tappat tilltro till hela systemet som UC kör med, man verkar inte kunna förbättra scoringen. Hos de andra upplysningsföretagen har jag hög kreditvärdighet, hur går detta ihop?

Har en fråga.

Jag har under året låtit majoriteten av mins snabblån gå vidare till inkasso och har där fått avbetalningsplaner.

Har efter inrådan från Skatteverket börjat jämka. Upptäckte en sak. Inkassobolagen har inte skickar in de ränteuppgifter jag betalat in under hela året. Har jag missat något eller är inte hurlösa inkassoräntor avdragsgilla? Om inte sitter jag i skiten rejält och kunde lika gärna låtit snabblånsaktörerna fått Mina pengar istället och då hade jag ju fått dra av ockerräntan på skatten. Det enda positiva är ju iaf att min underskott på kapital kommer se bra ut i juni men det negativa är ju att jag åker på en restskatt. Hmm... Kanske inte är helt fel ändå. Komma till banken i juni och låna till att lösa restskatten och samtidigt ha ett bra underskott.

Vet någon så svara gärna. Annars måste jag stoppa min jämkning innan fredag.

Har en fråga.

Jag har under året låtit majoriteten av mins snabblån gå vidare till inkasso och har där fått avbetalningsplaner.

Har efter inrådan från Skatteverket börjat jämka. Upptäckte en sak. Inkassobolagen har inte skickar in de ränteuppgifter jag betalat in under hela året. Har jag missat något eller är inte hurlösa inkassoräntor avdragsgilla? Om inte sitter jag i skiten rejält och kunde lika gärna låtit snabblånsaktörerna fått Mina pengar istället och då hade jag ju fått dra av ockerräntan på skatten. Det enda positiva är ju iaf att min underskott på kapital kommer se bra ut i juni men det negativa är ju att jag åker på en restskatt. Hmm... Kanske inte är helt fel ändå. Komma till banken i juni och låna till att lösa restskatten och samtidigt ha ett bra underskott.

Vet någon så svara gärna. Annars måste jag stoppa min jämkning innan fredag.

Alla räntor (utom CSN) är avdragsgilla i princip. Har du bara bevis på att du betelat räntan så kan du dra av för den. I deklarationen kan man skriva dit betalda räntor manuellt om dom inte finns redovisade.

De är lika hårda som övriga banker i sin bedömning. Jag fick avslag med följande i UC:

Inkomst 840 tkr
Underskott av kapital 78 tkr
Blancolån 490 tkr (skulle använda lånet till en del av dem)
UC-förfrågningar 12 st
Jag har inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. När jag frågade vad som var orsaken till avslaget så skrev de antalet förfrågningar hos UC...

Undertecknad har i varje fall tappat tilltro till hela systemet som UC kör med, man verkar inte kunna förbättra scoringen. Hos de andra upplysningsföretagen har jag hög kreditvärdighet, hur går detta ihop?

Oj! Jämfört med dig så ser mitt UC ut som skrot, då får jag aldrig beviljat heller :-( Har skickat in ansökan på vinst och förlust iaf häromdagen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp