Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släpper allt till KFM, behöver tips från er som gått igenom det!

Jag väntar med spänning på utredning kring min bostadsrätt.

Den ligger ute till försäljning för 1 miljon. Har lån på ~890 (den var värderad till 1.15 innan ränteökningarna).
Fick nu reda på att man begärt in underlag från banken. Skickade själv in amorteringsunderlaget, får se om det räcker.

Din tillgångsutredning verkar ha tagit tid på sig ?

Hoppas du inte har samma arga handläggare som jag fick .

Din tillgångsutredning verkar ha tagit tid på sig ?

Hoppas du inte har samma arga handläggare som jag fick .
Den har definitivt tagit tid...
Jag trodde bostadsrätten var klar efter att dem varit ute på plats, men ICKE!
Detta är dock det "sista" har jag fått info om.

Fast nu startar jag eget företag, så det kanske också komplicerar saker och ting.

Den har definitivt tagit tid...
Jag trodde bostadsrätten var klar efter att dem varit ute på plats, men ICKE!
Detta är dock det "sista" har jag fått info om.

Fast nu startar jag eget företag, så det kanske också komplicerar saker och ting.
Hoppas det går bra för dig .

Kommer fortfarande ihåg känslan när jag fick tillgångsutredningen på Kivra och läste att bostadsrätten var utmätt

Hoppas det går bra för dig .

Kommer fortfarande ihåg känslan när jag fick tillgångsutredningen på Kivra och läste att bostadsrätten var utmätt
Ja, det psykiska är det värsta. Jag har själv försökt och försöker sälja bostaden. Går sådär. Grannens identiska bostadsrätt såldes för ~600 för någon vecka sedan. Så värderingen på min lär ligga runt det samma idag. Tvekar på att dem utmäter bostaden pga det. Men man vet aldrig

390 lax i övervärde alltså på bostaden , då är den i farozonen .

Min bostadsrätt blev utmätt med ett överskott på 48 000 efter bolån och försäljnings-kostnader.
Men hur är det när man har småbarn plus att ett av barnen är sjuk?

Är det inte så att de tar bostaden sist?

Har kollat runt och hyreslägenheter är omöjliga att få tag på där vi bor.

I mitt fall hjälpte inte att jag hade min dotter boende växelvis hos mig .

Ja , de undviker säkert att ta bostaden om du har andra tillgångar att betala med .

Jag har en bekant som blev av med huset trots barn med flera diagnoser så jag tror inte att det i sig ger ett automatiskt skydd.
Hus/bostadsrätt/... är bara ett alternativ till boende. Min bekant bor i en hyfsad hyresrätt (privat hyresvärd) utan problem.

I mitt fall hjälpte inte att jag hade min dotter boende växelvis hos mig .

Ja , de undviker säkert att ta bostaden om du har andra tillgångar att betala med .
Tråkigt att höra det, vi får väl se vad som händer…

Jag har en bekant som blev av med huset trots barn med flera diagnoser så jag tror inte att det i sig ger ett automatiskt skydd.
Hus/bostadsrätt/... är bara ett alternativ till boende. Min bekant bor i en hyfsad hyresrätt (privat hyresvärd) utan problem.
Okej ja jag vet inte, hade hoppats på det..

Dem tar den nog den sist men har ni inte annat dem kan ta så tar dem bostaden om övervärdet finns

Dem tar den nog den sist men har ni inte annat dem kan ta så tar dem bostaden om övervärdet finns
Nej vi har inget annat kvar, har betalat alla skulder efter bedrägeriet med sparade pengar och lånade pengar från familj.

Önskar bara att jag hade sökt hjälp tidigare men man är efterklok..

Sålde bilen i vintras för att få ner kostnaderna men pga mitt mående så blev jag ju sjukskriven och är fortfarande det…

Önskar de tar det i åtanke att vi har försökte i flera år att betala allt så gott vi kunnat efter bedrägeriet men att det inte går nu längre..

Försökte få hjälp från Brottsoffermyndigheten men med ”ren förmögenhetsskada” så kan man glömma att man ens får 1 krona.

Tänkte stämma banken pga bedrägeriet men där är det ju kört också, fick svar att de inte hade gjort något fel alls.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp