Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släpper allt till KFM, behöver tips från er som gått igenom det!

Vad innebär en ”prick hos bankernas register”?
Ja det började med att vi fick svårt att betala ett lån som vi hade hos en bank.

En månad så gick det inte och då skickades hela det lånet till inkasso.

Inkassobolaget ville ha sjukt hög månadsbelopp som vi tyvärr inte kunde betala och då fick vi ett prick i missbruksregistret.

Bankmissbruksregister! Man får prick om man har ”misskött sig”, inte betalat etc.
Njaaa… Det är i så fall om din bank lägger en ”anteckning” på dig. Swedbank kunde i alla fall inte pricka kunderna när jag arbetade där. Däremot kunde man lägga olika spärrar om man missbrukat kreditkort mm. Men något prick-register förde vi aldrig.

Ifrågasatte inte det, tänkte bara informera i allmänhet om vad det hela innebär.
Verkar inte vara någon större skillnad mot vanlig "missbrukad" kredit anmärkning man får.
Bara ett annat ställe den sparas på, eventuellt för att slippa ta UC eller annan upplysning?

Verkar inte vara någon större skillnad mot vanlig "missbrukad" kredit anmärkning man får.
Bara ett annat ställe den sparas på, eventuellt för att slippa ta UC eller annan upplysning?
Är detta register verkligen relevant när man söker hyreslägenhet?

Ja det började med att vi fick svårt att betala ett lån som vi hade hos en bank.

En månad så gick det inte och då skickades hela det lånet till inkasso.

Inkassobolaget ville ha sjukt hög månadsbelopp som vi tyvärr inte kunde betala och då fick vi ett prick i missbruksregistret.
Vad var det för bank?

Är detta register verkligen relevant när man söker hyreslägenhet?
Nej det skulle jag inte påstå.

verkar vara bankernas interna system. Men har du en anmärkning där har du nog troligtvis en på UC med.

Nej det skulle jag inte påstå.

verkar vara bankernas interna system. Men har du en anmärkning där har du nog troligtvis en på UC med.
Stämmer bra! Det var därför jag skrev att det är nästan värre att få ett prick där, känns som om de tar det allvarligare då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp