Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpper allt nu till Kronofogden. Bra eller dålig idé?

Ok nu tänkte jag försöka undvika utmätning så lång tid jag kan. Har läst lite och letat men kan någon skriva här vad jag kan göra? Fick mina första betalningsföreläggande från kfm i fredags från intrum. Vill hinna spara undan så mycket jag kan från mina kommande löner.Jättetacksam för svar

Ok nu tänkte jag försöka undvika utmätning så lång tid jag kan. Har läst lite och letat men kan någon skriva här vad jag kan göra? Fick mina första betalningsföreläggande från kfm i fredags från intrum. Vill hinna spara undan så mycket jag kan från mina kommande löner.Jättetacksam för svar
Det finns faktiskt en gammal bok att läsa om just det.. en hel bok.

Vänta med att skicka in kvittens tills näst sista dagen på påminnelserna KFM skickar ut.
Sen kommer det ett beslut på att du ska betala en viss summa tills den sista i samma månad du får beslutet. Gör du inte detta så går kravet vidare till en avdelning där man granskar dina tillgångar. Du får ett papper att fylla i angående din hyra mm. Detta har du ca 3 veckor på dig att göra. Sen tar KFM ett beslut.
Så räkna med att du kommer ha full lön i alla fall 2 månader till.

Vänta med att skicka in kvittens tills näst sista dagen på påminnelserna KFM skickar ut.
Sen kommer det ett beslut på att du ska betala en viss summa tills den sista i samma månad du får beslutet. Gör du inte detta så går kravet vidare till en avdelning där man granskar dina tillgångar. Du får ett papper att fylla i angående din hyra mm. Detta har du ca 3 veckor på dig att göra. Sen tar KFM ett beslut.
Så räkna med att du kommer ha full lön i alla fall 2 månader till.
Ok tack så det kommer påminnelser innan delgvningsman? På brevet är det ett kuvert och där jag ska skriva under. Det står om det inte är inskickat inom tio dagar så kan delgivningsman besöka dig i hemmet eller på jobbet

Haft ångest hela natten. Jag gör väl rätt som släpper allt? har månadskostnader som kommer ta hela min lön annars. Kanske bara är för orolig hade panik om att jag kommer bli konkurssatt och få god man som ger mig mina pengar men detvkan väl omöjligt hända? Har fast jobb sen 10år. Jag menar det värsta som kan hända är väl löneutmättning? Mycket tacksam för svar då man är sönderstressad

Ser du ingen möjlighet att kunna betala på dina krediter och lån på din lön och samtidigt få nått kvar att leva på så gör du absolut rätt som släpper allt. Det är inte hållbart att jaga nya lån och krediter för att betala andra, trixa varje månad för att bara misslyckas med betalningarna. Det orkar ingen i längden.

För mig blev livet mycket bättre efter jag släppte allt till KFM. Bara att slippa sitta i slutet av månaden med alla räkningar är värt denna resa.
Kommer funka bra med löneutmätning ska du se. Då vet du vad du har att leva på och gör bara en bra budget så ordnar det sig. Ingen lyxliv men du får pengar över till att leva för.

Ta kontakt med kommunens skuldrådgivare så får du hjälp med ansökan om skuldsanering och massor med goda råd. Jag har haft mycket hjälp av detta. Sitter nu med en beviljad skuldsanering efter mycket arbete och lång väntan! Men så skönt nu.

Kämpa på så kommer det ordna sig!!

Ok tack så det kommer påminnelser innan delgvningsman? På brevet är det ett kuvert och där jag ska skriva under. Det står om det inte är inskickat inom tio dagar så kan delgivningsman besöka dig i hemmet eller på jobbet
Ja du får en påminnelse om du inte skickar in de första brevet.

Haft ångest hela natten. Jag gör väl rätt som släpper allt? har månadskostnader som kommer ta hela min lön annars. Kanske bara är för orolig hade panik om att jag kommer bli konkurssatt och få god man som ger mig mina pengar men detvkan väl omöjligt hända? Har fast jobb sen 10år. Jag menar det värsta som kan hända är väl löneutmättning? Mycket tacksam för svar då man är sönderstressad
Som ovan skrev. De kommer att bli bättre och du får lite lugn o ro.
Spara dom pengar du får innan löneutmätningen kommmer igång i kontanter hemma. Ej på bankkonto då KFM går in och kollar dina konton. Så har du lite extra pengar då om nåt händer.

Ångest hela natten igen men finns ju knappast något som för det bättre. Efterlyser fortfarande någon som har barn som kan skriva vad dom får efter löneutmätning ? Frågar dom via telefon om man har värdesaker hemma eller kommer dom bara och kräver att man ska öppna dörren och rotar omkring? Tacksam för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp