Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpper allt nu till Kronofogden. Bra eller dålig idé?

Ok tack för alla svar känns lite lättare. Får se hur mycket de kommer mäta ut, kanske värt med skuldsanering sen tror de kommer dra runt 7000kr i månaden kommer ha sammanlagda skulder på runt 500000kr

Kanske någon med 1barn eller fler kan svara vad de får efter hyran och andra avdrag? Samt vet någon om kfm kollar alla banker man har konton hos?

Kanske någon med 1barn eller fler kan svara vad de får efter hyran och andra avdrag? Samt vet någon om kfm kollar alla banker man har konton hos?
Jag kan svara på frågan om att de kollar bankkonton. Jag har tre stycken. Fick ett papper från KFM där kontonnummren stod samt att det inte fanns något utmätningsbart på dessa från KFM. Så de hade kollat alla mina konton.

Senast ändrad:
Ok så dom kollar även upp alla banker man har konton hos? Tänkte bara om man får in någon summa om man säljer något ibland

Ok så dom kollar även upp alla banker man har konton hos? Tänkte bara om man får in någon summa om man säljer något ibland

Det är inte så att det sker ofta. Du kommer kunna ha pengar på kontot, oroa dig inte för det. Registerkollen sker 1-3 ggr per år.

Enligt den uträkningen man kan göra på KFM hemsida skulle jag få behålla 5270 av min lön på 8790 kr. Men jag får behålla 1800 kr. Samma siffror användes som när jag skickade in allt till KFM.
Min uträkning på förbehållsbeloppet, via KFM's hemsida, stämde väldigt bra med det beslut som jag sen fick. Jag var noggrann och fyllde i uppgifterna om min sambo också som inte har utmätning eftersom bl a hyran hanteras proportionerligt efter var och ens inkomst.

Förstår vad du menar. Det är det vi får göra men kommer ändå få mer pengar över och veta vad man får varje månad. Vet att det blir en omställning men vad kan man göra hjälper inte vad man än säger åt dom. Man får helt enkelt bita ihop och stå ut. Jag menar det kan bara bli bättre tillslut när man är klar med allt
De flesta får ett fast belopp som ska dras varje månad från lönen, inklusive undertecknad. Det innebär att allt extra som traktamente, semesterersättning, övertid mm får man behålla :)

Det tog ca 5 månader innan dom började med utmätning på lön för mig ,så man hinner ha en buffert innan dom börjar .Betala
bara det viktigaste o ta ut pengar kontant inga pengar på kontot för då ta fogden dom .

Det tog ca 5 månader innan dom började med utmätning på lön för mig ,så man hinner ha en buffert innan dom börjar .Betala
bara det viktigaste o ta ut pengar kontant inga pengar på kontot för då ta fogden dom .
så lång tid? Ja det skulle va bra men tror dom kommer va snabba här, då min partner redan har löneutmätning så dom har redan vad jag tjänar. Men kanske tar tid då allt ska väl räknas om igen. Man får väl stå ut, det enda jag inte vill bli är satt i konkurs. Har som sagt lån som jag kommer släppa dessa är norde,collector,seb,bn,frogtail,avida,cashbuddy,cash2you,loanstep,viaconto,okvisakort,bn kort, ferratum,vivus,onea,gothia inkasso,klarna.

Ja det tar lång tid innan alla skickar vidare o en del lägger det på långtidsbevakning .Jag släppte allt juni förra året dom sista lånen lär väl komma in till fogden denna månaden .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp