Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpper allt nu till Kronofogden. Bra eller dålig idé?

Så du menar på att vi kommer får behålla runt 13400 efter hyran ? Har räknat det du länkat 7700för 2 vuxna och 2barn blir runt 5600.. om det stämmer att vi får behålla 13400 efter hyra så är det mer än vad vi fått över nu när vi pusslat runt med alla lån

Så du menar på att vi kommer får behålla runt 13400 efter hyran ? Har räknat det du länkat 7700för 2 vuxna och 2barn blir runt 5600.. om det stämmer att vi får behålla 13400 efter hyra så är det mer än vad vi fått över nu när vi pusslat runt med alla lån
Enligt den uträkningen man kan göra på KFM hemsida skulle jag få behålla 5270 av min lön på 8790 kr. Men jag får behålla 1800 kr. Samma siffror användes som när jag skickade in allt till KFM.

Oj nu blev man orolig. Jag har inte gjort beräkning bara kollat enligt sidan där det står runt 7700 för sammanlevande och sen per barn 2800

Det är avdrag med barnbidraget för barnen annars stämmer det nog. Det är ju skönt att man slipper pussla varje månad men man får dra in på mycket. Det finns inte utrymme för nåt extra.

Det är avdrag med barnbidraget för barnen annars stämmer det nog. Det är ju skönt att man slipper pussla varje månad men man får dra in på mycket. Det finns inte utrymme för nåt extra.
Förstår vad du menar är ändå glad kan jag säga känns som om vi klarat oss på bara 8000kr varje månad efter alla räkningar så blir mer pengar nu känns det som. Tack för svar

Men nu ska ju dessa 11000 eller vad ni nu får, räcka till övriga räkningar, kläder, mat osv. Man måste tänka helt om, vi har skaffat billiga telefonabonnemang sagt upp Viasat m.m.

Förstår vad du menar. Det är det vi får göra men kommer ändå få mer pengar över och veta vad man får varje månad. Vet att det blir en omställning men vad kan man göra hjälper inte vad man än säger åt dom. Man får helt enkelt bita ihop och stå ut. Jag menar det kan bara bli bättre tillslut när man är klar med allt

Absolut, så tänker jag med. En vacker dag ska vi va skuldfria

Ok men hur är det med hembesök kan man boka tid om dom vill kolla. Bara så att barnen inte är hemma. Har som sagt inget av värde direkt en tv en bärbar data soffa säng kökstolar bord. Har däremot en bilkredit som är kvar på en bil som ja köpte för 15000 tog den på räntefritt ett år men nu så ändrades avtalat till 3år då jag inte betalade in tillräckligt hög summa. Kan dom ta bilen om den har marknadsvärde runt samma pris som jag har kredit kvar på han?

en bil i den prisklassen låter man som regel vara...

Jag är bilberoende , och när min gamla bil började krångla och bli dyr att reparera så ringde jag och kollade hur dyr bil jag kunde köpa utan att de skulle ta den ifrån mig, och hon på KF svarade att under i vart fall 28-29000:- var okej, den skulle dom inte röra. Nu är ju det en förmögenhet för en sån som mig och en sån dyr bil hade jag inte råd med, men hittade en riktig pärla i samma prisklass som din. De har aldrig ens ifrågasatt. Och jag pratar med KF lite då och då, och då passar de på att fråga lite och ser vad jag har för bil i registret. Tycker det är skönt när man träffar på en extra trevlig handläggare ( alla har dock varit trevliga), och få prata av sig lite om situationen, mående osv . Skönt att prata av sig och komma med frågor och funderingar och inte få dömande svar tillbaka, stor eloge till dom som jobbar där :-D Var inte rädd för att ställa frågor och prata med dom! Var bara ärlig så får du otroligt mkt stöd , dom är inte farliga, och dom är vana vid såna som oss! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp