Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpper allt nu till Kronofogden. Bra eller dålig idé?

Man får väl alltid kvar pengar till hyran plus det som man ska ha? Vi har 2barn o en hyra på 6600 plus flrskoleavgift på 800 el 500 så får vi behålla 7900kr plus det som man ska ha för oss 4? Man blir väl inte tvingad att flytta till billigare lägenhet?

Den hyran är inga problem.
Men ett nästansvar på din fråga, kfm kan ju givetvis inte tvinga någon att flytta men har man en orimligt hög hyra kan det beslutas att man får ta hänsyn till den höga hyran i ett år, och att man sedan går på schablon på vad FK anser är högsta godtagbara hyra. Det innebär ju inte att man måste flytta, men om det skiljer väldigt mycket får man ju välja på att skära ner på andra delar, matbudget eller liknande, om man väljer att bo kvar.

Men hur blir det med mobiler o så tar dom ens nya telefoner om dom ser att man har abonnemang och nya telefoner?

Ok men hur är det med hembesök kan man boka tid om dom vill kolla. Bara så att barnen inte är hemma. Har som sagt inget av värde direkt en tv en bärbar data soffa säng kökstolar bord. Har däremot en bilkredit som är kvar på en bil som ja köpte för 15000 tog den på räntefritt ett år men nu så ändrades avtalat till 3år då jag inte betalade in tillräckligt hög summa. Kan dom ta bilen om den har marknadsvärde runt samma pris som jag har kredit kvar på han?

Vi släppte allt till kfm. Dom har aldrig varit på besök för att kolla vad vi har här hemma. Ang bilen så hade vi kredit på vår köpt på Volvo. Kan du inte betala krediten tar bilförsäljaren tillbaka bilen så mitt råd är att betala den snabbt. När du får löneutmätning finns det inte utrymme att betala på sånt. Lycka till med allt!

Någon nämnde skuldsanering.. hur fungerar skuldsaneringen ??

Vi släppte allt till kfm. Dom har aldrig varit på besök för att kolla vad vi har här hemma. Ang bilen så hade vi kredit på vår köpt på Volvo. Kan du inte betala krediten tar bilförsäljaren tillbaka bilen så mitt råd är att betala den snabbt. När du får löneutmätning finns det inte utrymme att betala på sånt. Lycka till med allt!
Jaha då är det lugnt får man hoppas. Betalar bara 600kr i mån så det borde man kunna fixa. Undrar fortfarande vad tror ni man får i existensminimum på 2vuxna o 2barn

Kolla kfm sida där finns en uträkning. 600kr är mycket när du har löneutmätning. Vi har inte mycket spelrum till oväntade utgifter.

Hur mkt har ni? Räknar men jömnt fel. Kan ngn skriva vad de får? Som sagt 2 vuxna 2 barn

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp