Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpper allt nu till Kronofogden. Bra eller dålig idé?

Man får väl alltid kvar pengar till hyran plus det som man ska ha? Vi har 2barn o en hyra på 6600 plus flrskoleavgift på 800 el 500 så får vi behålla 7900kr plus det som man ska ha för oss 4? Man blir väl inte tvingad att flytta till billigare lägenhet?

Vi har inkomster på sammanlagt 30000kr med barnbidraget. Hoppas ngn kan svara på detta legat sömnlös hela helgen

Man får väl alltid kvar pengar till hyran plus det som man ska ha? Vi har 2barn o en hyra på 6600 plus flrskoleavgift på 800 el 500 så får vi behålla 7900kr plus det som man ska ha för oss 4? Man blir väl inte tvingad att flytta till billigare lägenhet?

Oroa dig inte. Ni får behålla till hyran (6600 kr för en hel familj är inget ovanligt) och man tar även hänsyn till att ni har barn.

För min del blev allt tusen gånger bättre när jag släppte allt till KFM. Har gjort en lång resa från att släppa allt till numera en beviljad skuldsanering. Men det bästa jag gjorde var att släppa allt. Går inte att jaga lån o krediter för att försöka få ihop månadens betalning för att bara misslyckas varje gång. Sömnlös, migrän och ont i magen.. usch kommer så väl ihåg den tiden. Hemskt!!

Så för min del började livet när jag släppte allt. Funkade bra med löneutmätning.

Försökt o räkna ut men blir fel jämnt o dom på fogden säger du får räkna sj. 2vuxna och 2barn äldre än 7. Har som sagt med hyra el barnomsorg sammanlagt 7900 och att ta oss båda till jobbet kostar 1000kr sammanlagt. Så sammanlagd kostnad på 8900 har vi. Hur mkt tror ni vi får behålla för mat kläder hygien o sånt vanligt? som sagt 2barn 2vuxna. Är 30år tror ni det är ide att söka skuldsanering?

Jag hade inga problem att få pengar till resor till och från jobbet. Har du massor med skulder som du inte kan betala på under många år så ska du helt klart söka skuldsanering.

Ok men hur mkt får vi behålla tror ni efter hyran? Hoppas på iallafall 10000kr för 2vuxna o 2barn? Är mest orolig över hembesök har en platt tv men den är 7år gammal, en bärbar data och sen stor säng och en liten tv u barnens rum har en stor soffa i vardagsrum och en del småvaser pynt som inte kostar mer än 150kr styck vad tror ni kan man ringa dom och bestämma tid för hembesök vill helst inte ha barnen hemma samtidigt?

Ok men hur mkt får vi behålla tror ni efter hyran? Hoppas på iallafall 10000kr för 2vuxna o 2barn? Är mest orolig över hembesök har en platt tv men den är 7år gammal, en bärbar data och sen stor säng och en liten tv u barnens rum har en stor soffa i vardagsrum och en del småvaser pynt som inte kostar mer än 150kr styck vad tror ni kan man ringa dom och bestämma tid för hembesök vill helst inte ha barnen hemma samtidigt?
Tror inte du behöver vara så orolig. När jag pratade med KFM sa de att dom är inte så intresserade av heminredning mm. De kollar konton, om man äger hus, bil, båt mm som går att utmäta.
Jag får behålla 1800 kr av 8790 kr för att min man tjänar så bra. Vi har inga barn hemma. Har du provat att göra en uträkning på KFM hemsida?

Jag är ensam och har en hyra på över 7000:-, det ifrågasatte KF inte överhuvudtaget. Så det behöver du knappast vara orolig över :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp