Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släpper allt nu till Kronofogden. Bra eller dålig idé?

Hej allesammans!

Har bestämt mig nu efter mycket funderande fram och tillbaka hur jag ska göra med mina skulder som jag har upp över öronen. Totala skulden tillsammans med tre blancolån, fyra-fem krediter och närmare 35 olika sms-lån är skulden på cirka 500 000. Jag vet! Det är helt sinnessjukt!

Dessutom är jag sjukskriven sen 3 år tillbaka och kommer troligen inte kunna arbeta igen på minst ett antal år som det ser ut nu.

Det jag iaf har bestämt mig för är att släppa ALLA skulder, rubb och stubb till Kronofogden. Det finns inte en chans att jag kan betala av dom här lånen på egen hand! Inkassokraven har redan börjat trilla in en efter en.

Nu är det så att Kronofogden är okänd mark för mig. Jag har förstått att dom gör löneutmätning, men det blir kanske svårt när jag redan har en sån liten inkomst? Gör dom utmätning av ägodelar? När är det dom gör hembesök som man har läst om lite här och var? Man har ju läst och hört en och annan skräckberättelse också. Jag vet ju inte riktigt vad det är jag ger mig in på. Kommer det bli bättre? Kommer det kanske bli ännu värre än vad det är nu?

Någon som har erfarenhet som har låtit skulder gått till Kronofogden? Hur går det till? Hur blir man av med skulder som är så här stora? Jag kommer ju troligtvis få betala på skulden under resten av mitt liv!

Tacksam för svar!

Skulder som man inte beräknas kunna betala av på 10år kan man få skuldsanering på? Rätta mig om jag har fel, men så har jag fattat det som. Så jag tror inte man är skuldsatt livet ut bara man tar tag i det och söker skuldsanering....

Hej behöver vet har någon av er blivit satt i konkurs efter att ni släppt alla lån eller fått enbart löneutmätning? Har inkasso hos gothia avida sileo lån hos bn seb nordea remember frogtail cash2you cashbuddy fortusfinance vivus onea. Vad man skäms för detta, lån på sammanlagt runt 500tkr. Det enda jagvinte vill är att bli utsatt för konkurs vill ju hantera mina egna pengar som jag får ha kvar

Hej behöver vet har någon av er blivit satt i konkurs efter att ni släppt alla lån eller fått enbart löneutmätning? Har inkasso hos gothia avida sileo lån hos bn seb nordea remember frogtail cash2you cashbuddy fortusfinance vivus onea. Vad man skäms för detta, lån på sammanlagt runt 500tkr. Det enda jagvinte vill är att bli utsatt för konkurs vill ju hantera mina egna pengar som jag får ha kvar
Då ska du passa dig för goodcash. Deras företagsjurist är inte riktigt klok. Svänger med fina ord men är inte så särskilt smart.

Nej dom har jag inte som tur är. Men chansen är väl inte så stor att man åker på och blir satt i konkurs? Har dessa som jag skrev upp i tidigare inlägg. Så synd hur det kan bli men hört av de flesta här att man får mer pengar över nästan? sen är det väl inget direkt att skämmas för skit kan ju hända. Finns så många människor ute som lider av mycket värre saker detta är ju bara pengar i slutändan

Nej dom har jag inte som tur är. Men chansen är väl inte så stor att man åker på och blir satt i konkurs? Har dessa som jag skrev upp i tidigare inlägg. Så synd hur det kan bli men hört av de flesta här att man får mer pengar över nästan? sen är det väl inget direkt att skämmas för skit kan ju hända. Finns så många människor ute som lider av mycket värre saker detta är ju bara pengar i slutändan

Jag har inte hört att en "vanlig" människa blir satt i konkurs,i vart fall inte på detta forum. Tror inte du behöver vara särskilt orolig :)
Jag har haft löneutmätning sen sep-15, och jag har mycket bättre ekonomi nu. Kan handla mat och behöver inte oroa mig för hur jag ska ha råd att åka och jobba :-o. Denna månad är dock katastrof då mitt lönekontor gjorde fel och jag fick ut 2700:- mindre i förbehållsbelopp :-/ Men normalt klarar jag mig ganska fint, även om man inte kan göra några större utsvävningar. Den största vinsten är dock att jag kan sova om nätterna igen, och jag slipper sitta och trixa , räkna , låna mm var och varannan dag. Känner mig ganska normal som människa igen, även om det finns dagar då en känsla av totalt misslyckande och värdelöshet sköljer över mig. Önskar jag hade släppt skiten för en 4 år sen typ, då hade jag varit skuldfri idag. Men men, bara att bita ihop och kämpa på!!

Senast ändrad:
Jag har släppt jättemycket till kf och de enda som mejlat och sagt jag handlat svekfullt är goodcash jurist. Han mejlade o sa att han övervägde att sätta mig i personlig konkurs. Jag frågade varför? Jag äger ju inte mer saker eller pengar bara för det? Jag har inte gett bort nåt som kan återvinnas genom att sätta mig o personlig konkurs. De gör de bara för att jävlas. Men då skrev jag att gör han det så ska jag se till att bli nolltaxerad. Då får de inte ett skit. Jag har så lite pengar nu ändå så det skulle inte göra mig ett skit att bli nolltaxerad. nu får goodcash mer än vad jag skulle betala via en avbetalningsplan, jag frågade på KFM. Så de har ingen anledning att sätta mig i kk

Personlig kk är värdelöst om inget finns att återvinna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp