Varför ska du släppa dem till kronofogden?
Varför ska du släppa dem till kronofogden?
Vilka förutsättningar har du och hur ser det ut med lånesummor med mera?
950.000 totalt, ja släpper nog även fairlo 50k och klarna 45k. Då blir det över miljonen. Måndskostnader i lån ca 18.000 övriga 5000 Inkomst 26.000 före skatt. Jag orkar inte längre. Har betalt in och tagit ut krediter, jämkat och jobbat extra. Sen jag spel pausa mig inser jag att jag bara drar ut på lidandet, saknar familjen och saknar att fokusera på annat än räkningar.
Sambon tjänar 15/månaden och han betalar hyra samt lite övrigt sammanlagt blir det kanske 12.000han har ingen möjlighet att utöka arbetstiden av hälsoskäl.
Vi har typ 1200-2000 över efter räkningar och pusslande. Vi är en familj på 5. Men har du något förslag så är jag idel öra.

Låter klokt att släppa. Antar att du framöver kommer söka skuldsanering?
Försök lägga lite pengar i madrassen månaderna innan löneutmätningen drar igång.![]()
Det är min tanke, jag är spelpausad sen en månad och min plan är bara att samla mig i situationen 6-8månader och sen chansa på en ansökan. Kan jag räkna med att det åtminstone tar 3-4 månader innan utmätningen drar igång?
Det låter som en bra plan.
Det verkar vara ganska olika men tre månader lär det nog dröja.
Okej, kommer dom komma hem och be mig skriva på papper eller kan jag undvika det? Är det inkasso brev man ska skriva under eller är de viktigaste kronofogdens brev? Jag vill bara kassera alla kravbrev som kommer komma, är de en dum ide?
Jag är också såklart orolig för att dom ska komma hem och ta grejer, jag har inget i värde över 5000kr förutom soffan som kanske kan va värd 10.000 idag. Är det någon här som blivit av med något? Och vad isåfall?