Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa till inkasso?

Hejsan!

Jag är i behov av tips och råd angående min situation av någon mer kunnig.
Efter att ha hackat och pusslat mig fram i ett spelmissbruk har jag nu tagit tag i problemen och gör ett försök till ett normalt liv.
Jag har en massa krediter som äter upp mig varje månad, och undrar om det helt enkelt är värt att låta vissa gå till inkasso för att få till bättre månadskostnader. Jag vet inte vilka som går till inkasso och vilka som går direkt till kronofogden.

Förutsättningar:
Inkomst efter skatt 24.000-26.000

Swedbank 160000 / 3000

Morrow 280000 / 3300

Svea 90000 / 1

Northmill 40000/ 1442

Easycredit / 1148

Flexkontot 15000 / 1188

Merax 12000 / 898

Ferratum 15000 / 789

Saldo 5000 / 400

Första siffran är som ni kanske förstår hela skulden och den andra är månadskostnaden.

Swedbank har en ränta på 7.9% så den är inte aktuell att släppa. Likaså Morrow, då jag har en medlåntagare på det lånet.

Tack på förhand!

Hade släppt Merax (hög månadskostnad om man ser till skuldens totala belopp).
Jag hade även släppt Ferratum med lite samma typ av motivering och räntan slukar en del..
Easycredit släppa vet dock inte totala storleken på skulden..?
Och likaså Flexkontot.
Du ska ju inte släppa för många samtidigt heller… där kan en del av kruxet ligga.
Ingen av de jag nämnde ovan går direkt till kronofogden mig veterligen..

Väl hos inkasso kan man få ner månadskostnaderna aningen men du har ändå relativt ”låga månadskostnader”’om vi snackar lånesammanhang.
Samtidigt…. så kommer det ta sin lilla tid att väl hos inkasso också att betala av vilket innebär ränta… vilket innebär extra utgifter iallafall. Men… försök få till ”bra avbetalningsplaner” och betala in extra om/när du kan..
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp