Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa till inkasso

Alla övriga utom de jag nämnt som jag släppt till inkasso har jag fått vettiga avb-planer på. Den enda som gav misskött kredit, det var Anyfin. den gick till Gothia
Remember gick till Axactor - ingen misskött kredit
Lumify - Gothia - ingen misskött kredit
Flexlimit - gick till Svea -ingen misskött kredit
Viaconto - hade egen inkasso, sen sålde de den till Gothia - ingen misskött kredit
förskottslön - egen inkasso - ingen misskött kredit
Klarna- gick till Sileo - ingen misskött kredit

Jag hade svårt att betala till dem och låg efter 2 månader, de mailade hela tiden, tills de mailade att jag kunde begära ny avb-plan.

I mailet stod det då;

Förfallodagen har passerat för två månadsbetalningar.

Om du har förlorat möjligheten att betala av ditt Creditstarlån i enlighet med den avtalade betalplanen har du möjligheten att ansöka om upprättande av en ny, fullständig plan för amortering av skulden för förfallna poster samt poster som ej ännu förfallit.

Kontaktade dem, de bad mig då betala in en summa (600 kr tror jag det var) för att göra ny avb-plan. Så det är ju något du kan göra...om två månader eller så ;)

Jag hade svårt att betala till dem och låg efter 2 månader, de mailade hela tiden, tills de mailade att jag kunde begära ny avb-plan.

I mailet stod det då;

Förfallodagen har passerat för två månadsbetalningar.

Om du har förlorat möjligheten att betala av ditt Creditstarlån i enlighet med den avtalade betalplanen har du möjligheten att ansöka om upprättande av en ny, fullständig plan för amortering av skulden för förfallna poster samt poster som ej ännu förfallit.

Kontaktade dem, de bad mig då betala in en summa (600 kr tror jag det var) för att göra ny avb-plan. Så det är ju något du kan göra...om två månader eller så ;)
De skickade alltså inte till inkasso om de 2 månaderna?.

hur ska jag göra för att slippa alla deras samtal från alla 77162 nummer?

De skickade alltså inte till inkasso om de 2 månaderna?.

hur ska jag göra för att slippa alla deras samtal från alla 77162 nummer?
Nej de skickade inte till inkasso på de två månaderna, men de ringde varje dag och skickade Mail och sms typ varannan dag med. Bara ignorera :p

Alla övriga utom de jag nämnt som jag släppt till inkasso har jag fått vettiga avb-planer på. Den enda som gav misskött kredit, det var Anyfin. den gick till Gothia
Remember gick till Axactor - ingen misskött kredit
Lumify - Gothia - ingen misskött kredit
Flexlimit - gick till Svea -ingen misskött kredit
Viaconto - hade egen inkasso, sen sålde de den till Gothia - ingen misskött kredit
förskottslön - egen inkasso - ingen misskött kredit
Klarna- gick till Sileo - ingen misskött kredit
Hej. Fick du en bra avbetalningsplan hos Ghotia när ditt Lumify gick dit? Hamnar där är jag rädd för men vill helst försöka förhandla med Ghotia så att inte månadskostnad en blir för hög. Kanske de bara godtar en avbetalning på 6 månader och för stunden blir det väldigt tufft för mig i alla fall under maj till juni.

Hej. Fick du en bra avbetalningsplan hos Ghotia när ditt Lumify gick dit? Hamnar där är jag rädd för men vill helst försöka förhandla med Ghotia så att inte månadskostnad en blir för hög. Kanske de bara godtar en avbetalning på 6 månader och för stunden blir det väldigt tufft för mig i alla fall under maj till juni.
Fick 1000 kr/månaden i 6 månader att börja med, sen förlängde de i 6 månader till
Har även 1000 kr/månaden på nåt mer hos dem och 500/månaden för viaconto hos dem
De ger ofta först 6 månader o sen förlänga. Men de kommer nog vilja höja sen efter dessa 6 (12mån) månader.
försökt be om sänkt/fryst ränta
Det gick inte
Dock sänkte sileo min ränta då jag erbjöd betala 2000/mån istället för 1000

Fick 1000 kr/månaden i 6 månader att börja med, sen förlängde de i 6 månader till
Har även 1000 kr/månaden på nåt mer hos dem och 500/månaden för viaconto hos dem
De ger ofta först 6 månader o sen förlänga. Men de kommer nog vilja höja sen efter dessa 6 (12mån) månader.
försökt be om sänkt/fryst ränta
Det gick inte
Dock sänkte sileo min ränta då jag erbjöd betala 2000/mån istället för 1000
Tack för svar. Försöker nog köra på den linjen. Det som känns jobbigaste är att jag inte vill åka på en anmärkning för misskött kredit. Har 4 beta märkningar som försvinner om ett år så det skulle bli så trist. Har kämpat och hållt huvudet över havsytan men så sprack det totalt med ekonomin förra månaden och lär fortsätta så ett tag till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp