- Meddelanden
- 15
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 7
Hur stor risken är att dom tar bilen? Med 45 000 i lån på den
Hur stor risken är att dom tar bilen? Med 45 000 i lån på den
Dom tar bara hänsyn till värdet om jag förstått det rätt, inte vad du har i lån på den.Hur stor risken är att dom tar bilen? Med 45 000 i lån på den
Dom tar bara hänsyn till värdet om jag förstått det rätt, inte vad du har i lån på den.
Värd ca 60-70 000 och lånet är på 45000. Men om dom inte kan se mitt lån på den så är väl risken inte särskilt stor i och med att jag inte står som ägare?
Dom tar bara hänsyn till värdet om jag förstått det rätt, inte vad du har i lån på den.
Det var det jag tänkte påSen finns det bilhandlare som har räntefria lån på 36 månader eller ngt, ofta utan kontantinsats. Folk tycker ofta "jag har billån" men det är rena blancolån man har och ett sånt lån spelar ingen roll om/när bil ska utmätas

bilen är köpt på kredit på bilfirman. Så nu när jag så småningom kommer få utmätning mm, så kommer ju såklart kronofogden kolla om det finns några tillgångar mm. Så dom kan inte alls se då att jag har ett lån/kredit på en bil som jag inte står som ägare på? Det var det jag var lite nojig för. Så dom inte tar bilen för jag står på lånet och personen som står som ägare blir satt i skiten typ. Sorry om jag skriver lite krångligt.Okejbilen är köpt på kredit på bilfirman. Så nu när jag så småningom kommer få utmätning mm, så kommer ju såklart kronofogden kolla om det finns några tillgångar mm. Så dom kan inte alls se då att jag har ett lån/kredit på en bil som jag inte står som ägare på? Det var det jag var lite nojig för. Så dom inte tar bilen för jag står på lånet och personen som står som ägare blir satt i skiten typ. Sorry om jag skriver lite krångligt.