Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa till inkasso eller inte?

Jag hoppas verkligen inte att de skickat till KFM jag har inte möjlighet att betala. Funderar på att ringa dem och be dem att skicka till inkasso direkt! Men som jag har förstått så har ingen behövt göra det.
Du behöver inte vara orolig för det, har erfarenheter när det gäller det tyvärr. Har släppt många lån till inkasso och ingen har gått direkt till KFM, credifi och lumify är bland de också.
De är bara onödigt att ringa, du kan vinna lite tid och spara pengar tills skulden går vidare till inkasso. Såna skit bolag gillar att skrämmas. Du kanske får massa samtal också men det är bara att inte svara på dem. De kan inte göra något än att skicka till inkasso. Det är bara statliga skulder som direkt hamnar hos KFM, så som CSN.

Vanligtvis tar det 3-4 månader innan skuld hamnar hos inkasso. Credifi och Lumify brukar dock skicka snabbare om jag inte minns fel, kanske efter 2 månader.

Jag hoppas verkligen inte att de skickat till KFM jag har inte möjlighet att betala. Funderar på att ringa dem och be dem att skicka till inkasso direkt! Men som jag har förstått så har ingen behövt göra det.
Du tjänar inget på att be de skicka direkt. De kommer skicka till inkasso först.

Du behöver inte vara orolig för det, har erfarenheter när det gäller det tyvärr. Har släppt många lån till inkasso och ingen har gått direkt till KFM, credifi och lumify är bland de också.
De är bara onödigt att ringa, du kan vinna lite tid och spara pengar tills skulden går vidare till inkasso. Såna skit bolag gillar att skrämmas. Du kanske får massa samtal också men det är bara att inte svara på dem. De kan inte göra något än att skicka till inkasso. Det är bara statliga skulder som direkt hamnar hos KFM, så som CSN.

Vanligtvis tar det 3-4 månader innan skuld hamnar hos inkasso. Credifi och Lumify brukar dock skicka snabbare om jag inte minns fel, kanske efter 2 månader.
Jaha, ok ok! För flera år sen så glömde jag att betala en faktura till Zalando och sen opererades jag och missade påminnelsen. De skickade detta till kronofogden. Jag fick betala 900kr extra. Jag vill verkligen inte riskera att hamna där. Tack för denna info. Uppskattas verkligen.

Hej igen

Nu är båda lån nästan två veckor sena. Både Credifi och Lumify ringer varje dag men jag vågar inte ta samtalen. Jag har hemsk ångest av hela situationen och är hemskt orolig för att bli skickad till KFM. Ska jag ta kontakt med dem eller undvika att svara när de ringer och vänta på Inkasso?

Hej igen

Nu är båda lån nästan två veckor sena. Både Credifi och Lumify ringer varje dag men jag vågar inte ta samtalen. Jag har hemsk ångest av hela situationen och är hemskt orolig för att bli skickad till KFM. Ska jag ta kontakt med dem eller undvika att svara när de ringer och vänta på Inkasso?
Jag har låtit båda gå till Gothia, credifi kom dit fortare än Lumify . Vet hur det känns med den där ångesten jag valde att inte svara när de ringde

Hej igen

Skit i att svara, det är normalt att de ringer. Skulden kommer garanterat att skickas till inkasso, ingen chans att det går till KFM. Om ditt oro är att det först skickas till KFM så kan du sluta med det för det kommer aldrig hända. Är det din första skuld som du släpper till inkasso? I så fall så förstår jag att du är orolig, det är aldrig roligt att inte betala räkningar. Många här har tyvärr stora erfarenheter när det gäller skulder och jag är en av dem. Har du frågor om något så är det bara att skicka PM om du vill.

Skit i att svara, det är normalt att de ringer. Skulden kommer garanterat att skickas till inkasso, ingen chans att det går till KFM. Om ditt oro är att det först skickas till KFM så kan du sluta med det för det kommer aldrig hända. Är det din första skuld som du släpper till inkasso? I så fall så förstår jag att du är orolig, det är aldrig roligt att inte betala räkningar. Många här har tyvärr stora erfarenheter när det gäller skulder och jag är en av dem. Har du frågor om något så är det bara att skicka PM om du vill.
Ja, det är första gången jag släpper något helt. Det är mycket annat omkring mig samtidigt och att jag absolut inte kan berätta för något för då måste jag berätta om mitt spelberoende. Har inte spelat på flera veckor och det är jobbigt det med. Har hittat en onlinegrupp där jag kan vara anonym. Men sista två åren har jag fått ta hela hushållets ekonomiska börda. Covid slog till och min sambo förlorade allt. När jag hade problem tidigare så var jag sjukt bra på att förhandla och hamnade på KFM en gång när jag glömde en löjlig zalandofaktura... Nu är det nästan fem år sen det var så och jag har liksom jobbat ihjäl mig och mår skit för att jag spelat och mår skit över detta. Jag har en bra lön liksom men har inget av det... Hela min lön denna månad har gått åt räkningar... tur att min sambo nu har inkomst.

Hej igen

Du kan svara dem med att du har det kämpigt med ekonomin och att du gör allt du kan. Då har du gett en förklaring, de kommer antagligen inte sluta ringa men säger du så varje gång så behöver du inte bli rädd för dessa samtal.

Du kan svara dem med att du har det kämpigt med ekonomin och att du gör allt du kan. Då har du gett en förklaring, de kommer antagligen inte sluta ringa men säger du så varje gång så behöver du inte bli rädd för dessa samtal.
Ja, det låter som en vettig sak. FUnderar på att skicka ett mail.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp