- Meddelanden
- 132
- Mottagna reaktioner
- 9
- Poäng
- 52
Jag har mailat och får bara till svar att de inte beviljat avbetalningsplaner och att det går till KF snart. Jag är 30 dagar sen
Jag har mailat och får bara till svar att de inte beviljat avbetalningsplaner och att det går till KF snart. Jag är 30 dagar sen
Ja det är ju ett väldigt högt belopp. Dom kanske godkänner avbetalningsplaner vid lägre belopp. Hej mycket är du villig att betala då? Så du får väl komma med ett förslag tänker jag och se vad dom har att säga då.
Vet ej om jag vågar låta det gå till externt inkasso, hur säker är du på att det går till Riverty/gothia?Ja det är ju ett väldigt högt belopp. Dom kanske godkänner avbetalningsplaner vid lägre belopp. Hej mycket är du villig att betala då? Så du får väl komma med ett förslag tänker jag och se vad dom har att säga då.
Med ett så högt belopp hos dom skulle jag gissa att dom möjligen går med på en avbetalningsplan om 7500-8000 i månaden.
Vad är dina alternativ…?Vet ej om jag vågar låta det gå till externt inkasso, hur säker är du på att det går till Riverty/gothia?
Jag kan inte det nej, då hade jag gjort det.Vad är dina alternativ…?
Kan du betala in hela skulden? Isåfall så bör du ju givetvis göra det. Men jag tvivlar väl starkt på att du har 50000 att lägga ut bara sådär då du lär ha lånat 40000-50000 av dom..
Det lär gå till externt inkassobolag (Riverty) gamla Gothia Inkasso alltså.Jag kan inte det nej, då hade jag gjort det.
mitt enda alternativ är en avbetalningsplan med Vivus eller inkasso.
Vad händer om det går till KF? Jag kan inte betala dom heller, kommer det utmätas på min lön eller hur fungerar det ens?