Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa SMS lån till inkasso, bättre Uc?

Ja det är ju ett väldigt högt belopp. Dom kanske godkänner avbetalningsplaner vid lägre belopp. Hej mycket är du villig att betala då? Så du får väl komma med ett förslag tänker jag och se vad dom har att säga då.
Med ett så högt belopp hos dom skulle jag gissa att dom möjligen går med på en avbetalningsplan om 7500-8000 i månaden.

Ja det är ju ett väldigt högt belopp. Dom kanske godkänner avbetalningsplaner vid lägre belopp. Hej mycket är du villig att betala då? Så du får väl komma med ett förslag tänker jag och se vad dom har att säga då.
Med ett så högt belopp hos dom skulle jag gissa att dom möjligen går med på en avbetalningsplan om 7500-8000 i månaden.
Vet ej om jag vågar låta det gå till externt inkasso, hur säker är du på att det går till Riverty/gothia?

Vet ej om jag vågar låta det gå till externt inkasso, hur säker är du på att det går till Riverty/gothia?
Vad är dina alternativ…?
Kan du betala in hela skulden? Isåfall så bör du ju givetvis göra det. Men jag tvivlar väl starkt på att du har 50000 att lägga ut bara sådär då du lär ha lånat 40000-50000 av dom..

Vad är dina alternativ…?
Kan du betala in hela skulden? Isåfall så bör du ju givetvis göra det. Men jag tvivlar väl starkt på att du har 50000 att lägga ut bara sådär då du lär ha lånat 40000-50000 av dom..
Jag kan inte det nej, då hade jag gjort det.

mitt enda alternativ är en avbetalningsplan med Vivus eller inkasso.

Vad händer om det går till KF? Jag kan inte betala dom heller, kommer det utmätas på min lön eller hur fungerar det ens?

Jag kan inte det nej, då hade jag gjort det.

mitt enda alternativ är en avbetalningsplan med Vivus eller inkasso.

Vad händer om det går till KF? Jag kan inte betala dom heller, kommer det utmätas på min lön eller hur fungerar det ens?
Det lär gå till externt inkassobolag (Riverty) gamla Gothia Inkasso alltså.
Om det går till Kronofogden kan dom absolut komma att utmäta dina tillgångar och sedan löneutmätning eftersom att skuldbeloppet är så pass högt/stort. Det baseras också på vad/hur mycket du tjänar, om du har en sambo vars inkomst räknas med och så vidare.
Men ponera att du har en ”normal inkomst” då lär det absolut bli löneutmätning.
Ibland kan också företagen som skickat dig vara behjälpliga i efterhand med en avbetalningsplan alternativt frivilliga inbetalningar. Efter det att du fått ett eventuellt utslag alltså…
Du kan också bestrida ärendet för att köpa dig tid, det kan då gå till domstol men ibland går det inte vidare då den andra parten i fråga väljer att inte ta det vidare eller om dom inte svarar. Men det lär gå vidare med tanke på skuldens storlek, dessutom råder jag dig till att endast bestrida och på så vis köpa dig tid OM du är säker på att du faktiskt kan betala också… vilket du inte verkar kunna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp