Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Släppa Lumify/vivus

Okej, vet inte om dem ändrat, men när dem skickar till KFM så har du ju en del tid innan utslag osv. Dock blir det lite mer kostnader isf,. Kan ju vara hot från deras sida med
Mm.Känslan säger nog att det dröjer ett tag innan dem verkligen skickar in till kfm.Så måste kontakta dem snart men är inte så lätt att prata med dem under dagen med mitt jobb!
Tack som vanligt för dina svar!

Hur gick det?

Nu när man släppt alla skulder och företagen börjar höra av sig med sms/mail/ringa, det är lika bra att bara ignorera allt eller? Man kan ju ändå inte betala så varför ska man ens prata med dom tänker jag? Gör jag rätt?
Har du bestämt dej för att släppa så släpp !
Dom ringer sms skickat brev i all oändlighet .
Svara inte ! Vad ska du säga ?

Mm.Känslan säger nog att det dröjer ett tag innan dem verkligen skickar in till kfm.Så måste kontakta dem snart men är inte så lätt att prata med dem under dagen med mitt jobb!
Tack som vanligt för dina svar!
Men du kan mejla dem .Jag kunde inte ringa dem men då mejlade ja sen ringde efter 2 dagar .Du kan även ringa dem efter 16.Dem faktiskt gav mig avbetalningsplan och de var trevliga. Om du släpper till inkasso då blir dröjsmålsränta.

Mitt Lumify gick till Riverty iförrgår, så släpp skiten & ni kommer få en bättre avbetalningsplan där!

Är ca: 5 veckor sen och har mejlat dem att de ska få sina betalningar den 25/5. De svarar att de har antecknat det och lagt det i sitt system samt att det inte ska vara några problem då. Men får ändå dessa mejl nästan varje dag.

Hej!

Vi saknar din betalning trots tidigare betalningspåminnelse samt inkassokrav.
Inom kort kommer din kredit att sägas upp och hela krediten förfaller då till omedelbar betalning.
(Släppte 18:e mars)

Är ca: 5 veckor sen och har mejlat dem att de ska få sina betalningar den 25/5. De svarar att de har antecknat det och lagt det i sitt system samt att det inte ska vara några problem då. Men får ändå dessa mejl nästan varje dag.

Hej!

Vi saknar din betalning trots tidigare betalningspåminnelse samt inkassokrav.
Inom kort kommer din kredit att sägas upp och hela krediten förfaller då till omedelbar betalning.
(Släppte 18:e mars)
”Förfaller till omedelbar betalning” men om den skickas till inkasso kan du göra avbetalningsplan med dom, sen är dessa väll ändå automatiska mejl som går ut till alla

”Förfaller till omedelbar betalning” men om den skickas till inkasso kan du göra avbetalningsplan med dom, sen är dessa väll ändå automatiska mejl som går ut till alla
Ja men de säger varje gång jag mejlar att det är okej att jag betalar 25/5 men får ändå dessa hela tiden med att det ska skickas till kf

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp