Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Släppa Lumify/vivus

Ja de var dem här två, så jävla sjukt när man ser de.
Skulderna var 81500 och 65500 cirka, och det var efter 100 dagar jag inte betalat och vet inte hur mycket som var dröjsmålsränta och andra avgifter.
Vet att jag maxade (70000:- lumify typ december-23 sen betalade jag inte från februari-24. Men men är man inne i beroende så blir det så här. Nu är dem snart borta iaf.
Tror att dessa lån är dem värsta jag haft, och då har man ju provat några iaf
Jäklar..tack för dina svar! Men då var det verkligen inte en generös avbetalning. Hade dem gått med på kanske 15-16 månader och 5500kr i månaden så hade det varit ok men då vet jag vad jag har att vänta mig i fall dem inte är hårdare nu och skickar till kfm på direkten!
Nu kommer jag kontakta dem ganska snabbt för att försöka få till det!
Mina skulder är på runt 45 tusen st vardera!
Kämpa på du..snart är dem betalda för dig!

Jäklar..tack för dina svar! Men då var det verkligen inte en generös avbetalning. Hade dem gått med på kanske 15-16 månader och 5500kr i månaden så hade det varit ok men då vet jag vad jag har att vänta mig i fall dem inte är hårdare nu och skickar till kfm på direkten!
Nu kommer jag kontakta dem ganska snabbt för att försöka få till det!
Mina skulder är på runt 45 tusen st vardera!
Kämpa på du..snart är dem betalda för dig!
Ja, verkligen men dem känns svåra att förhandla med. För din skull hoppas jag att dem har blivit bättre, men skönt att få bort dem.

Ja, verkligen men dem känns svåra att förhandla med. För din skull hoppas jag att dem har blivit bättre, men skönt att få bort dem.
Får jag frågan hur länge det dröjde innan dem skickade inkassokrav och hur lång tid tog det innan dem varnade för kronofogden?

Får jag frågan hur länge det dröjde innan dem skickade inkassokrav och hur lång tid tog det innan dem varnade för kronofogden?
Dem skickade och ringde konstant hela tiden från dag ett jag inte betalade.
Men runt dag 95 så fick jag ett mail där det stod något i stil att dem omgående kommer skicka till KFM om jag inte erlägger full betalning, då ringde jag och bad dem om en betalplan och fick det.
Mailen innan hade det bara stått att om jag inte betalade kan vi skicka ärendet till KFM.
Så fick flera inkassokrav under denna tid, men dem såg typ lika ut.

Men runt dag 95 så fick jag ett mail där det stod något i stil att dem omgående kommer skicka till KFM om jag inte erlägger full betalning, då ringde jag och bad dem om en betalplan och fick det.
Mailen innan hade det bara stått att om jag inte betalade kan vi skicka ärendet till KFM.
Ok.Tack.

Nu har jag fått mail att trots påminnelser och inkassokrav saknar vi inbetalning.
Inom kort kommer din kredit sägas upp!
Hur länge vågar man vänta egentligen..försöker lösa det här men det går segt!

Nu har jag fått mail att trots påminnelser och inkassokrav saknar vi inbetalning.
Inom kort kommer din kredit sägas upp!
Hur länge vågar man vänta egentligen..försöker lösa det här men det går segt!
Så här stod det i det sista för mig då jag kontaktade dem om en betalplan.
Detta var cirka 100 dagar sent , faktura 4 hade förfallit med några dagar

Då vi trots tidigare påminnelser och inkassokrav inte erhållit betalning från dig har vi tvingats säga upp din kredit i sin helhet.

Om inte full återbetalning sker omgående kommer vi ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten inom de kommande dagarna. Detta medför ytterligare kostnader om 680 kr samt kan leda till att du får en betalningsanmärkning och att dina tillgångar kan bli utmätta.

Då vi trots tidigare påminnelser och inkassokrav inte erhållit betalning från dig har vi tvingats säga upp din kredit i sin helhet.

Om inte full återbetalning sker omgående kommer vi ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten inom de kommande dagarna. Detta medför ytterligare kostnader om 680 kr samt kan leda till att du får en betalningsanmärkning och att dina tillgångar kan bli utmätta

Om inte full återbetalning sker omgående kommer vi ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten inom de kommande dagarna. Detta medför ytterligare kostnader om 680 kr samt kan leda till att du får en betalningsanmärkning och att dina tillgångar kan bli utmätta.
Ok! Är bara sen med faktura 1.Typ 32 dagar! Och dem säger att får dem inte betalning inom kort kommer hela krediten sägas upp!.

Ok.Nu får jag redan efter 30 dagar att krediten kommer sägas upp inom kort!
Man har ju inte så mycket val just nu..å

Ok.Nu får jag redan efter 30 dagar att krediten kommer sägas upp inom kort!
Man har ju inte så mycket val just nu..å
Okej, vet inte om dem ändrat, men när dem skickar till KFM så har du ju en del tid innan utslag osv. Dock blir det lite mer kostnader isf,. Kan ju vara hot från deras sida med

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp