Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Släppa lumify och credifi till inkasso?

Mitt gick väldigt fort till inkasso, verkar vara olika för alla. Ursprungsskuld hos Lumify va 60 000. Fick en avbetalningsplan på 2000kr i 6 månader med Gothia, dom är väldigt snälla och trevliga - jag skicka dock mitt till KFM nu eftersom jag bara betalade ränta i princip och kändes mer prio att bli av med andra lån så jag kan betala till Gothia och faktiskt amortera nått.

Att jag fick möjlighet att betala så lite va för det då va mitt enda och första ärende hos dom sa de när jag ringde.

Luma Finans AB är vidriga, riktigt vidriga. Jag har anmält dom till Finansinspektionen och uppmuntrar dig med att göra så.

Mitt gick väldigt fort till inkasso, verkar vara olika för alla. Ursprungsskuld hos Lumify va 60 000. Fick en avbetalningsplan på 2000kr i 6 månader med Gothia, dom är väldigt snälla och trevliga - jag skicka dock mitt till KFM nu eftersom jag bara betalade ränta i princip och kändes mer prio att bli av med andra lån så jag kan betala till Gothia och faktiskt amortera nått.

Att jag fick möjlighet att betala så lite va för det då va mitt enda och första ärende hos dom sa de när jag ringde.

Luma Finans AB är vidriga, riktigt vidriga. Jag har anmält dom till Finansinspektionen och uppmuntrar dig med att göra så.
Ja! Lumify gav mig ett lån, med en avbetalningsplan. Sen betalade jag typ den 16e en månad och då ändrades alla datum från 28e till 16e på betalplanen, och missar man med en dag så ändras ju beloppet till att även innefatta nästa månadsbetalning. Sjukt uppenbart att man vill sätta folk i skiten.

Ja! Lumify gav mig ett lån, med en avbetalningsplan. Sen betalade jag typ den 16e en månad och då ändrades alla datum från 28e till 16e på betalplanen, och missar man med en dag så ändras ju beloppet till att även innefatta nästa månadsbetalning. Sjukt uppenbart att man vill sätta folk i skiten.
Jag vet, vi får hoppas dom brinner upp i helvetets skithåll de kröp upp från!

jag funderar dock på en sak, finns det inte en lag som säger att man inte får marknadsföra aggressivt om lån? Jag minns när jag betala första gången på Lumify, jag blev BOMBAD med Mail om att höja lån. Får man göra så? Vi kanske ska anmäla dom för det

Jag vet, vi får hoppas dom brinner upp i helvetets skithåll de kröp upp från!

jag funderar dock på en sak, finns det inte en lag som säger att man inte får marknadsföra aggressivt om lån? Jag minns när jag betala första gången på Lumify, jag blev BOMBAD med Mail om att höja lån. Får man göra så? Vi kanske ska anmäla dom för det
Jag vet inte exakt, men det finns någon typ av reglering som låneföretagen ändå kommer undan med att strunta i.

Kommer med stor sannolikhet hamna hos Gothia inkasso.
Man kan få avbetalningsplan hos dem. Men hur bra beror på deras humör. Jag har upplevt Gothia både bra och dåliga. Ibland har det gått på bra avbetalningsplaner och ibland dåliga. De har till exempel höjt månadskostnad för mig senast efter några månader. Senast har jag haft 4000 kr/månad på skuld som var ca 24 000kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp