Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa kontokrediter till inkasso

Hej gruppen! Går i tankarna på att söka skuldsanering och då ska man helst inte ha "tagit" några nya lån eftersom det då kan ge avslag på en eventuell skuldsanering. Jag har tre stora lån, men ändå till hyffsad ränta som jag klarar av att betala. Däremot så har jag kontokrediter alla maxat utnyttjade. Credway (30 000) Smspengar (30 000) Ferratum (29000) och Risicum (20 000) Jag klarar inte av att betala månadskostnaden för alla dessa och jag kan inte heller ta ut mer pengar från dem eftersom jag redan tagit ut allt. Nu betalar jag 6260kr i lägsta betalning för dessa lån. Om jag väljer att släppa dessa, vilka inkassobolag hamnar dem hos? Är det inkassobolag som är tillmötesgående och kan komma med en bättre avbetalningsplan? Hur lång tid tar det innan dessa kontokrediter hamnar hos inkasso?

Tack på förhand :)

Credway går till Gothia, du kommer få missbrukad kredit.
Sms pengar går till Gothia (ingen missbrukad kredit)
Ferratum går till Allektum tror jag, du får missbrukad kredit.
risicum har jag ingen aning om tyvärr.
Ferratum har precis skickat min till inkasso så kan säga till under månaden vart den hamnar.

Credway går till Gothia, du kommer få missbrukad kredit.
Sms pengar går till Gothia (ingen missbrukad kredit)
Ferratum går till Allektum tror jag, du får missbrukad kredit.
risicum har jag ingen aning om tyvärr.
Ferratum har precis skickat min till inkasso så kan säga till under månaden vart den hamnar.
Hej! Tack snälla för ditt svar. Ja gör gärna det.

Vanligtvis brukar det ta tre månader innan krediterna sägs upp. Alltså efter tre missade betalningar skickar de brev om att krediten är uppsagd.

Samma här, tror den stannar där 2 månader innan KFM
Hoppas det, desto längre desto bättre. Jag har fler ärenden hos kf som väntar på utslag. Men tänker att ju längre tid det tar hinner jag betala av mer pundet andra skulderna som är där nu. Det är bara små skulder där nu nämligen. Om det nu funkar så i praktiken. Ingen aning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp