- Meddelanden
- 512
- Mottagna reaktioner
- 224
- Poäng
- 417
Har ett gäng "bra" större lån.
SEB(~100k ursprungligen 220k) kostnad ca 2k per månad inkl. amortering.
Sevenday( ~ 200k ursprungligen 240k) kostnad ca 2,5k per månad(inkl amortering).
Komplett(~ 200k endast betalat minimibelopp, ingen minskning) kostnad ca 2k per månad(minsta betalning utan amortering) <- Detta lån suger.
Sedan kommer skräpet:
Ferratum(har villkoren innan dom ändrade sin ränta så ligger på sjuk ränta) ~ 20k av 25k kvar. Kostnad ca 2000 per månad inkl. liten amortering(400kr)
Loanstep ~ 15 k av 26 k kvar. 1300 per månad. Här går det mesta till amortering så den minskar snabbt.
Creditstar ~ ca 20 k av 28 kvar. Denna minskar också snabbt. Men har valt att skjuta upp den senaste 2 månaderna för att dunka in på ferratum ovan.
Totalt ca 12 000 per månad. där kanske hälften är amortering och hälften ränta. ca.
Jag snittar runt 40 000 i månaden & får ut runt 30.
Så blir runt 10 000 kvar att leva på. Vilket fungerar ok.
I April räknar jag med att kunna få runt 16000 tillbaka på skatten. Så då kommer jag släcka ferratum.
I April kommer även Loanstep vara nere på kanske 10 000.
Räknar med att ferratum samt loanstep är borta senast April-maj.
kommer betala in extra när jag kan dessutom.
Så efter April/Maj bör jag ha kvar ca 15 000 efter räkningar och lån, och bör då kunna få bort Creditstar på några månader.
Därefter så har jag bara de större kvar, men kommer ha kvar ca 17000 efter alla räkningar.
Så det kanske är dumt att släppa saker, om jag kommer kunna ha runt 17 000 kvar per månad. inom ett halvår. Det är bara att det suger just nu...
tanken är sedan när alla småsaker är borta att samla alla de större & minska min månadskostnad ännu mera.
Bara tankar.. Vad tror ni om min plan
?
Har slutat låna. Sista lånet var för 6 månader sedan. Och det lånet var endast för att panikdöda Lumify.
Orsaken till skulderna är såklart spel & depression.
Tillägger att jag inte spelat på ett år ca.
Så trött på denna pengaångesten som orsakat så mycket stress.. Vill bara få bort allt.
MVH
SEB(~100k ursprungligen 220k) kostnad ca 2k per månad inkl. amortering.
Sevenday( ~ 200k ursprungligen 240k) kostnad ca 2,5k per månad(inkl amortering).
Komplett(~ 200k endast betalat minimibelopp, ingen minskning) kostnad ca 2k per månad(minsta betalning utan amortering) <- Detta lån suger.
Sedan kommer skräpet:
Ferratum(har villkoren innan dom ändrade sin ränta så ligger på sjuk ränta) ~ 20k av 25k kvar. Kostnad ca 2000 per månad inkl. liten amortering(400kr)
Loanstep ~ 15 k av 26 k kvar. 1300 per månad. Här går det mesta till amortering så den minskar snabbt.
Creditstar ~ ca 20 k av 28 kvar. Denna minskar också snabbt. Men har valt att skjuta upp den senaste 2 månaderna för att dunka in på ferratum ovan.
Totalt ca 12 000 per månad. där kanske hälften är amortering och hälften ränta. ca.
Jag snittar runt 40 000 i månaden & får ut runt 30.
Så blir runt 10 000 kvar att leva på. Vilket fungerar ok.
I April räknar jag med att kunna få runt 16000 tillbaka på skatten. Så då kommer jag släcka ferratum.
I April kommer även Loanstep vara nere på kanske 10 000.
Räknar med att ferratum samt loanstep är borta senast April-maj.
kommer betala in extra när jag kan dessutom.
Så efter April/Maj bör jag ha kvar ca 15 000 efter räkningar och lån, och bör då kunna få bort Creditstar på några månader.
Därefter så har jag bara de större kvar, men kommer ha kvar ca 17000 efter alla räkningar.
Så det kanske är dumt att släppa saker, om jag kommer kunna ha runt 17 000 kvar per månad. inom ett halvår. Det är bara att det suger just nu...
tanken är sedan när alla småsaker är borta att samla alla de större & minska min månadskostnad ännu mera.
Bara tankar.. Vad tror ni om min plan
?Har slutat låna. Sista lånet var för 6 månader sedan. Och det lånet var endast för att panikdöda Lumify.
Orsaken till skulderna är såklart spel & depression.
Tillägger att jag inte spelat på ett år ca.
Så trött på denna pengaångesten som orsakat så mycket stress.. Vill bara få bort allt.
MVH
Senast ändrad: