- Meddelanden
- 7
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 26
Hej. Jag behöver lite hjälp. Jag har strulat till det som fan. Jag har skulder på ca 100.000 kronor, hamnat efter varje månad och löst det med nya krediter. Kunde inte betala i juli månad pga student och dålig lön. Har redan fått fastanställning tills examen i januari men har fortfarande 5 månader att plugga. Är det värt att släppa allt till kronofogden? Tänker har fått ny lägenhet från första november och har jobb klart. Hur lång tid tar det från skulderna kommer till kronofogden till utmätning? Hur mycket växer det på ett halvår och om de mäter ut, hur lång tid kan det ta att bli av med hela skulden. Kommer ha en lön på 28000kr sen. Bryr mig inte om anmärkning osv för kommer bo på samma ställe. Är bara trött att inte kunna betala mina skulder och varje månad leta efter nya lån, hittar inga nya som jag får som student så kan inge lösa detta längre. Kronofogden skrämmer mig och det känns så skamligt att släppa allt. Kan ej be mina föräldrar om hjälp för de har redan hjälpt mig en gång och betalar redan 1000kr i månaden till dom på ett lån de tog åt mig. Vet jag strulat som fan så inga nedlåtande kommentarer tack, mår redan dåligt.