Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

släppa allt?

Har hamnat riktigt i skiten efter många års av spelmissbruk. nykter 90 dagar nu. kommer att söka en skuldsanering, och har ett möte med skuldrådgivare inom några veckor. men jag funderar om jag skulle försöka betala av någon av dom mista lånen, desto mindre borgenärer inblandade borde väl va större chans för den att gå igenom? eller ska man bara låta allt gå till kronofogden?

Har hamnat riktigt i skiten efter många års av spelmissbruk. nykter 90 dagar nu. kommer att söka en skuldsanering, och har ett möte med skuldrådgivare inom några veckor. men jag funderar om jag skulle försöka betala av någon av dom mista lånen, desto mindre borgenärer inblandade borde väl va större chans för den att gå igenom? eller ska man bara låta allt gå till kronofogden?
Ville bara säga bra jobbat! När man läst här på forumet så verkar många försöka betala av små skulder när de släppt allt till kf. Jag har några små skulder som jag släppte till kf och avgifter och räntor gör så dessa blir dubbelt så dyra. Men de måste ju vara bättre med så få borgernärer som möjligt.

Det är också bra att kunna visa att man ansträngt sig för att göra något åt skulderna, så det är absolut en god idé att betala bort det man kan först.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp