Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt!

Jag vet att kfm kollade min inkomst när maken hade skuld hos kfm. Och dom uppgifterna hämtade dom via Skatteverket. Då såg de att jag tjänade pengar osv och de kunde därför ta mer av honom. Även fast jag vid de tillfället var arbetslös och gick på a-kassa. Men då gjorde dom en sån där koll på kontot och tog 7000kr.

ska tillägga att detta var 2017.
Tog dom 7000 av dig? El hur menar du? Och hur vet du att dom kollade dig på Skatteverket, fick du nån notis nånstans att dom gjort det el berättade partnern bara?

Intressant, 7000:- av vad? Eller tömde de helt sonika kontot?
De tog 7000kr av de 14.000kr han fick i lön. Han fick lön 27:e och pengarna försvann ca 9-10 på morgonen samma dag. jag hade inkomst och kunde stå för resterande kostnader enligt deras beräkning. Men nu är de ju tack o lov annorlunda med månads rapportering.

Tog dom 7000 av dig? El hur menar du? Och hur vet du att dom kollade dig på Skatteverket, fick du nån notis nånstans att dom gjort det el berättade partnern bara?
Ne de tog från hans konto. Maken ringde upp dom i trepartssamtal där jag fick vara med och höra att de gjort koll via Skatteverket att jag hade inkomst och då skulle kunna ta ett större lass av övriga utgifter så de kunde ta ett belopp om 7000kr från hans lön.
Ska även tilläggas där att han redan hade löneutmätning och de redan tagit sitt belopp som ska dras via lön.

Ne de tog från hans konto. Maken ringde upp dom i trepartssamtal där jag fick vara med och höra att de gjort koll via Skatteverket att jag hade inkomst och då skulle kunna ta ett större lass av övriga utgifter så de kunde ta ett belopp om 7000kr från hans lön.
Ska även tilläggas där att han redan hade löneutmätning och de redan tagit sitt belopp som ska dras via lön.

Just därför man aldrig ska ha pengar på kontot. :eek:

Just därför man aldrig ska ha pengar på kontot. :eek:
Haha ja där lärde vi oss nått, de blev tufft. Men efter de så har hans lön kommit in på mitt konto varje månad. Han får halva barnbidraget i månaden.
Dock betalar vi till kfm på egen hand idag utan löneutmätning.

Det kommer väl ta ett tag innan jag hamnar hos kronofogden. Jag har inte ens kommit till inkasso ännu. Och då tänker jag försöka göra upp betalningsplaner. Om det inte funkar så måste jag släppa allt. Har tänkt att börja studera till hösten med.

Det kommer väl ta ett tag innan jag hamnar hos kronofogden. Jag har inte ens kommit till inkasso ännu. Och då tänker jag försöka göra upp betalningsplaner. Om det inte funkar så måste jag släppa allt. Har tänkt att börja studera till hösten med.
Ett tips, som jag faktiskt tycker du ska tänka på är att droppa bomben hemma. Det är 0% chans att du kan hemlighålla detta för evigt. Om inte så kommer det ju garanterat uppdagas vid utmätningen. Du kommer leva på existensminimum. Du kommer inte kunna låna. Du kommer inte att kunna skaffa abonnemang. Du kommer inte kunna byta ev hyresrätt(om man har det), inga kreditkort. Listan kan göras hur lång som helst.

Sen är det ju extremt olika hur ens partner reagerar på denna typ av ”lögn”.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp