Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

släppa allt ? tips/råd ?

Hej!

Har kommit till en gräns nu där jag inte längre får ihop det :( nästan alla intäkter går till utgifter, och har nu börjar fundera på att bara släppa allt men finns ett hinder i detta där jag inte vet va jag ska göra??

jag har ca 1 miljon i blanco lån och nåt sms lån och nån kontokredit. 470.000 kr av detta står min far som medsökande på. Där han för nåt år sedan försökte hjälpa mig att samla ihop allt, vilket hjälpte ett tag och blev bättre men som nu ingen blivit ohållbart då räntor osv gått upp ordentligt, vilket gör att jag nu inte får ihop det längre. Jag har provat få ihop det med ytterligare samlings lån osv men får Nej från alla banker. Tjänar ca 27 K i månaden efter skatt. Har aldrig vart i denna situationen tidigare där det börjar närma sig inkasso och KF. så jag skulle verkligen behöva tips/råd på hur jag kan lösa detta? känner mig ordentligt uppgiven nu då man jobbar heltid varje dag och lönen kommer den 25 men är i stort sätt borta den 26 :/

vad ska jag göra ? känns bara som att det enda jag kan göra nu är att släpp allt ? men kan ju inte låta min far följa med in i Kronofogden

tack på förhand för tips och råd

Vet din pappa om detta? Om inte så behöver du prata med honom omg. Kan du inte längre betala på det lån där han är medlåntagre så blir han som ska betala månadsavbet när du inte kan.
Så puntk 1....Prata m din pappa!

Vet din pappa om detta? Om inte så behöver du prata med honom omg. Kan du inte längre betala på det lån där han är medlåntagre så blir han som ska betala månadsavbet när du inte kan.
Så puntk 1....Prata m din pappa!

Nej han vet ännu inte om hur illa det är. Sån otrolig ångest över att ta upp det :/ anledning till att han hjälpte mig med detta lån för va 2 år sen va ju för att jag skulle ordna upp saker och ting och det funkade ett tag sen gick räntor osv upp vilken gör att jag nu inte klarar det längre. Vet ju om att jag bara måste ta upp det men drar sig för det var gång jag bestämt mig för att göra det..

Det bästa är ändå att ta tjuren vid hornen innan din pappa får påminnelser hem till sej.

Det bästa är ändå att ta tjuren vid hornen innan din pappa får påminnelser hem till sej.
ja är väl så... hade planer på att låta resterande skulder som enbart står på mig gå till inkasso och fortsätta betala på det som min far är med låntagare på men det hade väl förmodligen bara fungerat så länge jag inte hamnar hos KF och åker på löneutmätning...

ja är väl så... hade planer på att låta resterande skulder som enbart står på mig gå till inkasso och fortsätta betala på det som min far är med låntagare på men det hade väl förmodligen bara fungerat så länge jag inte hamnar hos KF och åker på löneutmätning...

Nog för det tar ett tag innan allt går till inkasso / kfm, och ytterligare tid innan du får en ev utmätning. Däremot hinner du nog inte betala 470.000kr på den tiden.
Så prio är att säga sanningen till din pappa och berätta hur du känner och tänker.

Nog för det tar ett tag innan allt går till inkasso / kfm, och ytterligare tid innan du får en ev utmätning. Däremot hinner du nog inte betala 470.000kr på den tiden.
Så prio är att säga sanningen till din pappa och berätta hur du känner och tänker.n
Så prio är att säga sanningen till din pappa och berätta hur du känner och tänker.
Nej precis är ju så det är, hinner ju inte bli av med 470 k på ett halvår eller vad det nu hade vart innan utmätning är igång...

Nej han vet ännu inte om hur illa det är. Sån otrolig ångest över att ta upp det :/ anledning till att han hjälpte mig med detta lån för va 2 år sen va ju för att jag skulle ordna upp saker och ting och det funkade ett tag sen gick räntor osv upp vilken gör att jag nu inte klarar det längre. Vet ju om att jag bara måste ta upp det men drar sig för det var gång jag bestämt mig för att göra det..
Sluta skyll på räntorna. För att kunna bearbeta och gå vidare måste en ”fatta” problemet. Du spelar hårt min vän!

Sluta skyll på räntorna. För att kunna bearbeta och gå vidare måste en ”fatta” problemet. Du spelar hårt min vän!
jag förstår absolut problemet och att det är jag som vart en klant ! men har klarat av att betala och leva helt ok fram tills för ett tag sen då räntorna gått upp och ätit upp det jag hade över och leva för varje månad. så jag har verkligen förstått problemet och har såklart bestämt mig till 200% att från nu inte ta en enda kredit till eller avbetalning på nånting! men tyvärr är jag där jag är nu och måste lösa det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp