- Meddelanden
- 18
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 7
Tjej, 21 år och bosatt i Stockholm och helt JÄVLA DUM I HUVUDET! Hur fan kunde jag lyckats hålla på som jag gjort i över ett års tid? Tagit smslån efter smslån, levt livet och bara låtit pengarna rinna mellan fingrarna med tanken att allt kommer lösa sig? Någon som känner igen sig?
Jag har idag kommit till insikt med att situationen är helt jävla ohållbar. Har hela dagen suttit på jobbet och försökt få ett nytt smslån för att kunna klara mig. 192 kr kvar på kontot och lön den 25e Juni. Pengarna jag fick in på kontot för en dryg vecka sen (lön 24000
har gått åt att betala alla skulder. Efter det har jag lyckats ta nya smslån för en summa på 9000. Av de 9000 är det 192 kr kvar.
Försökte få ett samlingslån på Bluestep i förhoppningen att kunna betala av alla skitskulder med ett stort lån, men fick ett fett NEJ - såklart. Skulderna jag har i skrivandes stund är uppe runt 50k. Varenda smslån jag har kunnat fåt beviljat har jag tagit, och nästintill alla har jag förlängt alt. betalat tillbaka och sedan ansökt om ett nytt direkt. Går så mycket minus på situationen varje månad så jag tog för nån halvtimme sen steget att kontakta en skuldrådgivare i min kommun och det kändes redan bättre.
Jag går i tankarna att bara låta allt glida till kronokalle och låta de ta över. Vad händer i så fall? Hur ser livet med betalningsanmärkning ut utöver att man inte får abbonemang/lägenhet/lån etc etc? Hur många brev lär det ramla in i brevlådan innan det upphör? När tanken slog mig blev jag nästan gråtfärdig av tanken att bara släppa allt och sluta må sååå dåligt varje månad.
Nu vill jag ha alla tips och allt stöd jag kan få! Hur ska jag hantera situationen som är ohanterbar? Hur har andra i liknande situation gjort?
Kram på er
Jag har idag kommit till insikt med att situationen är helt jävla ohållbar. Har hela dagen suttit på jobbet och försökt få ett nytt smslån för att kunna klara mig. 192 kr kvar på kontot och lön den 25e Juni. Pengarna jag fick in på kontot för en dryg vecka sen (lön 24000
har gått åt att betala alla skulder. Efter det har jag lyckats ta nya smslån för en summa på 9000. Av de 9000 är det 192 kr kvar. Försökte få ett samlingslån på Bluestep i förhoppningen att kunna betala av alla skitskulder med ett stort lån, men fick ett fett NEJ - såklart. Skulderna jag har i skrivandes stund är uppe runt 50k. Varenda smslån jag har kunnat fåt beviljat har jag tagit, och nästintill alla har jag förlängt alt. betalat tillbaka och sedan ansökt om ett nytt direkt. Går så mycket minus på situationen varje månad så jag tog för nån halvtimme sen steget att kontakta en skuldrådgivare i min kommun och det kändes redan bättre.
Jag går i tankarna att bara låta allt glida till kronokalle och låta de ta över. Vad händer i så fall? Hur ser livet med betalningsanmärkning ut utöver att man inte får abbonemang/lägenhet/lån etc etc? Hur många brev lär det ramla in i brevlådan innan det upphör? När tanken slog mig blev jag nästan gråtfärdig av tanken att bara släppa allt och sluta må sååå dåligt varje månad.
Nu vill jag ha alla tips och allt stöd jag kan få! Hur ska jag hantera situationen som är ohanterbar? Hur har andra i liknande situation gjort?
Kram på er