Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

släppa allt till kfm?

Hej Tänkte höra med er om ni vet....

Kan dom be en att flytta? om dom anser att hyran är för hög?

nja,dom kanske kan göra det,bara för att få in mer pengar på skulderna,om dom anser att hyran är för hög.men jag har ju inget korrekt svar.men nej jag tror inte de kan göra så mycket.inte om du bor i en hyresrätt.har du fått några indikationer på det?och hyra höjs ju varje år,det skulle innebära man få r flytta varje gång hyran når en max gräns som kfm tycker är okej. så nej vi kommer aldrig flytta på oss.hur skall man hitta nytt boende vi är ju inte välkomna hos nån hyresvärd pga anm.vi själva har en hyra snart uppe i 8000 för en 3:a på 74kvm.och har inte hört något av kfm.nej jag tror nog du kan vara lugn dom kan inte tvinga dig flytta.men har du bostadsrätt eller hus så kan de kanske gå längre om de vill.
men annan kanske har bättre erfarenhet av detta.

Huset och Kfm

Hej.Jag undrar om ngn har erfarenhet när det gäller skulder och har hus,har det någon roll hur stor skuld man har till kfm när det kommer till utmätning av huset? Har ca 30 000 i skuld och är så rädd att de ska ta huset,men har läst här och det verkar som om de försöker med löneutmätning i första hand,nu har ju jag sjukpension som efter skatt är ca 9000kr,så det är ju inte så mycket jag får per månad,kommer det att inverka tror ni? Jag är gift o min man har inga skulder hos kfm,men dock 1 anm.Han får ut ca 22000kr/mån
Kommer de räkna in hans inkomst också? Är det någon som kan lugna mej,för detta är så jobbigt att tänka på och jag önskar inget hellre än att få ett slut på detta och bli av med skulderna.Tacksam om svar!!

nina

era inkomster o utgifter kommer att räknas ihop ja.beroende på vad din man tjänar och har kvar varje månad så kan dom se vad som kan dras på dig.
din man kommer bli påverkad på det sätt att han ev kommer få ligga ute med mer pengar.men detta måste ni båda prata om ordentligt och komma överens om hur ni skall göra som passar er bäst.

vad gäller hus har jag inte erfarenhet.

Betalningsföreläggande

Hej forumet! Är det någon som vet hur många gånger inkasso kan/får återkalla ett ärende från KFM?

finns inga begränsningar.vad jag vet.har själv fordringar som åkte fram o tillbaka.antagligen för att de inte kan få några pengar.kfm drar redan max gräns på mig.så mina ärenden hos inkasso ligger på långtidsbevakning.

nja,dom kanske kan göra det,bara för att få in mer pengar på skulderna,om dom anser att hyran är för hög.men jag har ju inget korrekt svar.men nej jag tror inte de kan göra så mycket.inte om du bor i en hyresrätt.har du fått några indikationer på det?och hyra höjs ju varje år,det skulle innebära man få r flytta varje gång hyran når en max gräns som kfm tycker är okej. så nej vi kommer aldrig flytta på oss.hur skall man hitta nytt boende vi är ju inte välkomna hos nån hyresvärd pga anm.vi själva har en hyra snart uppe i 8000 för en 3:a på 74kvm.och har inte hört något av kfm.nej jag tror nog du kan vara lugn dom kan inte tvinga dig flytta.men har du bostadsrätt eller hus så kan de kanske gå längre om de vill.
men annan kanske har bättre erfarenhet av detta.

Så länge det finns pengar att dra från din lön/ersättning är det ingen fara
Ditt hus påverkas inte i dagsläget
Däremot om man har stor skuld kan dom komma hem och kolla vad man äger och om man äger bilar och andra saker av värde
Men 30 000 är väl inget
Gjort på nolltid se till att inte skaffa fler skulder..exekutiv auktion på hus kan aldrig vara roligt.
Men har aldrig varit ute för det själv
Lycka till

Tack Gran!

Hej,tack för dina ord,det kändes skönt att läsa detta....!!Herregud hur saker o ting kan bli
men jag försöker blicka framåt,trots skamkänslor och katastoftankar! Kämpat så för att kunna lösa allt innan kfm, men det gick inte helt enkelt och det känns inte kul med betalningsanmärkningarna men men
nu är det som det är,botten är nådd och man känner sig minst sagt utlämnad på nåt sätt!!
Inga fler lån blir det!! Och utmätning på min sjukersättning får jag stå ut med,blir en dag skuldfri iallafall!Känner fortfarande denna stress och ångest,men skönt det du skrev om huset !!! Tack Tack/Kram

Hur mycket drar dom varje månad,får jag fråga det?.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp